» اجتماعی » آتش‌نشانی ارومیه نیازمند ایستگاه‌های جدید است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - تیتر یک - گفتگو
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه:

آتش‌نشانی ارومیه نیازمند ایستگاه‌های جدید است

مهر 13, 1402۰:۵۲ ق٫ظ 50

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در راستای خدمت‌رسانی بیشتر و مطلوب‌تر به شهروندان، دو ایستگاه جدید آتش‌نشانی باید در ارومیه احداث شود.  

حسین سرباز رشید در گفتگو با خبرنگار حرف؛ با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در ارومیه فعال است، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی بیشتر و مطلوب‌تر به شهروندان، دو ایستگاه جدید آتش‌نشانی باید در ارومیه احداث شود.

وی با اشاره به مأموریت‌های انجام شده در ۶ماهه نخست سال جاری، افزود: در این مدت، تعداد یک هزار و ۱۵ فقره عملیات از سوی نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه انجام‌گرفته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه افزود: از این تعداد ۵۴۴ فقره عملیات اطفا حریق و ۴۷۱ فقره نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

وی گفت: در ۶ماهه نخست سال جاری، تعداد ۹۳۰ بازدید ایمنی از اماکن انجام و از این تعداد به ۱۰۰ مورد اخطاریه‌های ایمنی صادر شده است.

سربازرشید با بیان اینکه، میانگین رسیدن به محل حادثه از سوی تیم‌های آتش‌نشانی ۶ دقیقه است، عنوان کرد: شهروندان شماره‌های امدادی را به‌خاطر بسپارند و برای هر مساله جزئی با سامانه ۱۲۵ تماس نگیرند تا انرژی و وقت آتش‌نشانان برای انجام مأموریت‌های مختص این سازمان صرف شود.

وی با بیان اینکه جمع نیروهای حاضر در تمامی عملیات سازمان آتش‌نشانی چهارهزار و ۳۲۴ نفر بوده است، تصریح کرد: طی این مدت تعداد یک هزار و ۲۵۵ نفر نیز در دوره‌های آموزشی سازمان آتش‌نشانی شرکت کرده‌اند.

سرباز رشید ضمن تشکر از همکاری شهروندان با سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه افزود: شهروندان با همکاری لازم با سازمان آتش‌نشانی موجب به‌موقع رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه می‌شوند.

وی، از شهروندان خواست در زمان وقوع حادثه و تماس با آتش‌نشانی خونسردی خود را حفظ کرده و تلاش کنند تا آدرس دقیق را به مأمورین ارائه دهند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×