» اخبار استان » آذربایجان‌غربی استان نمونه ورزش ناشنوایان کشور
اخبار استان - پیشخوان - ورزش
رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان:

آذربایجان‌غربی استان نمونه ورزش ناشنوایان کشور

مهر 4, 1403۱۰:۵۷ ق٫ظ 00

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: آذربایجان‌غربی در زیرساخت‌های ورزش ناشنوایان، استان نمونه کشور است و در ورزش قهرمانی و همگانی از افتخارات کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» مجمع سالیانه هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی با حضور مصطفی نکو لعل آزاد، رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، علیرضا بسیح، دبیرکل فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، عبدالسلام معروفی، رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان برگزار شد.

در این جلسه، عبدالسلام معروفی، رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان، گزارشی از عملکرد هیات در یک سال اخیر ارائه کرد و ضمن تقدیر از همکاری اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون، بر پیگیری اتمام و تجهیز سالن تخصصی، میزبانی اردوهای تیم‌های ملی و اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری تأکید کرد. او خواستار حمایت جدی مسئولان از ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا و کم‌شنوا شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، در این مجمع ضمن تمجید از عملکرد موفق عبدالسلام معروفی گفت: درخشش ورزشکاران، اعزام آن‌ها به مسابقات و میزبانی اردوها و مسابقات، همه از مدیریت کارآمد رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان حکایت دارد و امیدواریم این روند موفقیت‌آمیز ادامه یابد.

وی با اشاره به احداث سالن تخصصی ورزشی برای ناشنوایان در ارومیه گفت: این اقدام در جهت حمایت از ورزش ناشنوایان انجام شده و انتظار می‌رود که این سالن به پایگاهی برای استعدادیابی و توسعه ورزش در میان این قشر تبدیل شود. همچنین تأکید کرد که هیچ محدودیتی برای حمایت از ورزشکاران، به‌ویژه ناشنوایان، وجود ندارد و ورزشکاران باید تنها بر تمرین و درخشش تمرکز کنند.

مصطفی نکو لعل آزاد، رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، با تأکید بر توانمندی‌های مدیریتی عبدالسلام معروفی، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی بعد از استان البرز دومین سالن تخصصی ورزشی برای ناشنوایان را به بهره‌برداری رسانده است.

وی ادامه داد:این دستاورد بزرگ با تلاش هیات مدیریتی استان به ثمر رسیده و امیدواریم برای سایر استان‌ها نیز الگو شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان همچنین افزود: آذربایجان‌غربی در زیرساخت‌های ورزش ناشنوایان، استان نمونه کشور است و در ورزش قهرمانی و همگانی از افتخارات کشور به‌شمار می‌رود.

نکو لعل آزاد همچنین تصریح کرد: تشکیل شورای راهبردی یکی از نیازهای اساسی هیات‌های استانی است تا از این طریق بتوانند به تأمین مالی و بهبود شرایط اقتصادی ورزشکاران کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان گفت: این رقابت‌ها قرار بود در ۱۵ رشته مردان و ۹ رشته زنان در مهرماه امسال در ایران برگزار شود، اما به دلیل عدم اعلام آمادگی کشورهای شرکت‌کننده، میزبانی به آذرماه در مالزی منتقل شد. ما برای شرکت در این رقابت‌ها آمادگی کامل داریم و تلاش می‌کنیم که در المپیک ۲۰۲۵ که در آذرماه سال آینده برگزار خواهد شد، با قدرت حضور یابیم.

در پایان جلسه، ضمن تایید و تصویب عملکرد سال ۱۴۰۲ هیات، از تلاش‌ها و زحمات سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، و عبدالسلام معروفی، رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی تقدیر شد و از قهرمانان مدال‌آور ورزش ناشنوایان استان نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×