» اجتماعی » آغاز طرح ملی غربالگری سرطان در سلماس
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

آغاز طرح ملی غربالگری سرطان در سلماس

مهر 12, 1403۸:۱۵ ق٫ظ 30

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی غربالگری سرطان در شهرستان سلماس با هدف شناسایی و پیشگیری از انواع سرطان‌ها به‌ویژه سرطان کولورکتال آغاز شد.

رضا مهرافروز در گفتگو با خبرنگار «حرف رک»، اظهار کرد: در سلماس و با هدف پیشگیری از بیماری‌های سرطانی، طرح گسترده غربالگری سرطان کولورکتال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری اداره بهداشت این شهرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: این اقدام در پی رایزنی‌های مستمر و هماهنگی‌های موثر میان کمیته امداد و اداره بهداشت انجام گرفت و به منظور بهبود سلامت مددجویان و کاهش شیوع سرطان، تیم‌های پزشکی متخصص با استقرار در کمیته امداد شهرستان سلماس، فرآیند غربالگری دقیق را برای شناسایی و پیشگیری از سرطان کولورکتال آغاز کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی بیان کرد: این طرح که به عنوان یک گام مهم در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه هدف تلقی می‌شود، شامل انجام تست‌های تشخیصی، ارائه مشاوره‌های پزشکی و درمانی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در خصوص اهمیت پیشگیری از این نوع سرطان است پزشکان با استفاده از تجهیزات پیشرفته و به‌روز، ضمن انجام غربالگری، نتایج را بررسی و در صورت لزوم اقدامات درمانی و پیگیری‌های لازم را توصیه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اجرای چنین برنامه‌هایی با هدف کاهش ریسک بیماری‌های خطرناک مانند سرطان، گامی بزرگ در جهت بهبود کیفیت زندگی مددجویان این نهاد است افزون بر این، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به قشرهای آسیب‌پذیر و کم‌درآمد، یکی از اولویت‌های اصلی این نهادها در راستای تحقق عدالت اجتماعی و دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی می‌باشد.

مهرافروز افزود: همچنین، در این طرح آموزش‌هایی در مورد سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و اهمیت ورزش برای پیشگیری از بیماری‌های سرطانی به مددجویان ارائه شد تا علاوه بر غربالگری، توانمندسازی مددجویان نیز صورت گیرد و سطح آگاهی آن‌ها افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به‌صورت مستمر در طول سال ادامه خواهد داشت و هدف اصلی آن، ارتقای سلامت عمومی و افزایش دسترسی به خدمات درمانی برای تمامی افراد جامعه به‌ویژه قشرهای کم‌درآمد است.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×