» اجتماعی » آماده باش کامل آتش‌نشانی مهاباد
اجتماعی - اخبار استان - گفتگو
مدیرعامل آتش‌نشانی مهاباد:

آماده باش کامل آتش‌نشانی مهاباد

اسفند 22, 1402۱:۳۳ ب٫ظ زمان مطالعه: 1 50

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از آماده‌باش کامل برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری، خبر داد.

گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» سردار فداکار مکری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی حرف رک اظهار کرد: تمامی نیروهای موردنیاز برای مقابله با حوادث احتمالی در سه ایستگاه در حالت آماده‌باش هستند و تمام نقاط ضعف شناسایی شده و بهبود یافتند تا هرگونه خطرات پتانسیل را به حداقل برسانند.

وی تصریح کرد: آماده‌باش کامل برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری، ۱۲ گروه خودرویی و ۵۰ نیروی عملیاتی آماده به عملکرد هستند این تیم‌ها با هماهنگی لازم با دستگاه‌های امدادی و انتظامی، از جمله ستاد مدیریت بحران شهرستان، برای پاسخگویی به هر گونه حادثه و ضرورت در محل حضور دارند این تدابیر و تلاش‌ها به‌منظور حفظ امنیت و سلامت عمومی جامعه صورت می‌گیرد و نشان از پایبندی به اصول اولویت‌بندی و پاسخگوئی سریع در شرایط بحران است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: خوشبختانه طی سال گذشته، شاهد هیچ حادثه‌ای در شب چهارشنبه‌سوری در سطح شهر نبوده‌ایم. این امر نشان‌دهنده پیشرفت و بهبود امنیت و ایمنی در شهر ما است امیدواریم که این وضعیت خوب امسال هم پایدار باشد تا همگان بتوانند در چهارشنبه‌سوری با آرامش و آسایش به سر ببرند.

مکری با تأکید بر اینکه کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال از آسیب‌پذیرترین رده سنی در چهارشنبه‌سوری هستند، بیان کرد: والدین باید در چنین روزی مواظب فرزندان خود باشند همچنین باید از روشن‌کردن آتش در نزدیکی پست‌های توزیع برق، مکان‌های عمومی و پارکینگ‌ها، کوچه‌های باریک، کنار خودروهای پارک شده و استفاده از مواد اشتعال‌زا خودداری کنند.

وی افزود: این اقدامات می‌تواند به جلوگیری از وقوع حوادث و آسیب به خود و دیگران بسیار حائز اهمیت باشد به‌علاوه، لازم است همواره اطلاعات لازم درباره اقدامات ایمنی و ضرورت رعایت آنها را به فرزندان خود آموزش دهید تا در مقابل خطرات مختلف محافظت شده باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اظهار کرد: ما تمام نقاط حادثه‌خیز چهارشنبه‌سوری در سطح شهر را شناسایی کرده و به‌سرعت به محل حادثه اعزام شده‌ایم. تیم آتش‌نشانی ما به‌صورت ۲۴ ساعته آماده‌باش برای ارائه خدمات به شهروندان گرامی است.

وی در ادامه تأکید کرد: در هر شرایط وضعیت اضطراری، اولین اقدام باید جلب کمک از مراجع مربوطه باشد بنابراین، در صورت وقوع هرگونه حادثه، ابتدا باید افراد مسن و کودکان را به ایمنی مناطق دور از محل حادثه منتقل کنید سپس بلافاصله با شماره تماس ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرید و آدرس دقیق محل حادثه را به آن‌ها اعلام کنید تا تیم‌های آتش‌نشانی به‌سرعت به صحنه حادثه بروند و کمک لازم را به شهروندان و دیگر مصدومین فراهم کنند.

همچنین، در صورت امکان، تلاش کنید تا قبل از رسیدن تیم‌های نجات، به مصدومین نخستین کمک‌های پزشکی لازم را ارائه دهید.

مهاباد با ۲۶۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×