» اخبار استان » آمریکا مسئول مستقیم بی‌ثباتی خاورمیانه است
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
کارشناس روابط بین‌الملل:

آمریکا مسئول مستقیم بی‌ثباتی خاورمیانه است

مهر 4, 1403۱۱:۱۳ ق٫ظ 00

کارشناس روابط بین‌الملل گفت: آمریکا با حمایت‌های بی‌وقفه مالی، تسلیحاتی و دیپلماتیک از رژیم صهیونیستی، نقش مستقیم و انکارناپذیری در تشدید درگیری‌ها و بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند.

شیرزاد عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی حرف رک، به بررسی نقش انکارناپذیر آمریکا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و اظهار داشت: ایالات متحده به‌عنوان یکی از بزرگترین حامیان مالی و تسلیحاتی اسرائیل، در تمامی جنایات کوچک و بزرگ این رژیم در منطقه دخالت مستقیم دارد.

وی افزود: سیاست‌های حمایتی آمریکا از اسرائیل نه تنها موجب تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه شده بلکه به تقویت هرچه بیشتر این رژیم در ارتکاب جنایات علیه ملت‌های مظلوم فلسطین و لبنان منجر شده است.

کارشناس روابط بین‌الملل افزود: نفرت مردم ایران و ملت‌های منطقه از سیاست‌های ظالمانه آمریکا امری واضح و انکارناپذیر است و آمریکا با ارائه حمایت‌های بی‌وقفه به رژیم صهیونیستی، نقش مستقیمی در بی‌ثباتی و جنایات انسانی در منطقه ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، پس از شکست‌های متعدد در جنگ‌های پیشین و ناتوانی در دستیابی به اهداف نظامی و سیاسی در غزه بار دیگر به روش معمول خود، یعنی تشدید جنگ و کشتار، روی آورده است.

عباسیان تصریح کرد: این بار، توجه آن‌ها به لبنان معطوف شده است و اسرائیل به دلیل فشارهای فزاینده دیپلماتیک از سوی جامعه بین‌المللی و ناکامی در تثبیت موقعیت خود در منطقه، ناچار شده تا استراتژی‌های نظامی خود را بازبینی کرده و به گسترش دامنه جنگ به مناطق دیگری چون لبنان بپردازد.

کارشناس روابط بین‌الملل در ادامه بیان کرد: اسرائیل همان‌گونه که در سایر درگیری‌های گذشته نیز ناکام مانده است در این جنگ نیز به دلیل مقاومت قوی لبنان موفق نخواهد بود این امر به ویژه با توجه به پیچیدگی‌های ژئوپلیتیکی منطقه و اتحاد بین گروه‌های مقاومت بعید است که اسرائیل بتواند به نتایج مطلوبی دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل در هفته‌های اخیر حملات هوایی و زمینی گسترده‌ای را با هدف تضعیف و فلج کردن توانایی‌های نظامی مقاومت لبنان انجام داده است.

عباسیان افزود: این حملات که بیشتر زیرساخت‌های حیاتی و مواضع نظامی مقاومت را هدف قرار داده بود، نتوانست به طور کامل موفقیت‌آمیز باشد.

عباسیان بیان کرد: مقاومت در لبنان دو رکن اصلی دارد که باعث استحکام و پایداری آن در برابر تجاوزات اسرائیل می‌شود، نخست پشتیبانی گسترده مردمی که همواره در بحران‌های مختلف به عنوان یک نیروی حامی مقاومت عمل کرده و دوم، قدرت نظامی بالای مقاومت که شامل توانایی‌های پیشرفته در حوزه تسلیحات و استراتژی‌های جنگی است این دو عامل کلیدی باعث شده‌اند که اسرائیل تاکنون نتواند از لحاظ نظامی بر لبنان چیره شود و هرگونه تلاش جدید نیز محکوم به شکست خواهد بود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×