» اجتماعی » اجرای طرح کانون مدرسه در مدارس آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

اجرای طرح کانون مدرسه در مدارس آذربایجان‌غربی

تیر 9, 1403۱۰:۰۵ ق٫ظ 70

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: طرح «کانون مدرسه» با هدف ارتقای فرهنگ و هنر و آشنایی کودکان و نوجوانان با مراکز فرهنگی و هنری کانون، به دنبال ترغیب به مطالعه، کسب تجربه‌های جدید و جذب اعضای جدید در مراکز کانون است.

زهرا آبسوران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» از طرح کانون مدرسه در مدارس آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار کرد: طرح «کانون مدرسه» به عنوان یکی از ابتکارات مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی و هنری کانون، کسب تجربه‌های نوین در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و جذب اعضای جدید در مراکز کانون، طراحی و تدوین شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این طرح در دو دهه گذشته در سطح استان در حال اجرا است که کودکان و نوجوانان با حضور در کانون پرورشی و فکری از ظرفیت‌های این مرکز آشنا می‌شوند.

وی عنوان کرد: طرح «کانون مدرسه» بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به امضا رسیده، به مدت چندین سال به اجرا در خواهد آمد، این طرح در گام نخست با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن آغاز می‌شود و به این ترتیب، دانش‌آموزان به صورت گروهی در قالب یک بازدید یک روزه به مراکز کانون مراجعه کرده و یک روز کامل را در فضای کانون سپری می‌کنند.

آبسوران تصریح کرد: این بازدیدها فرصتی است تا دانش‌آموزان با فعالیت‌های متنوع کانون از نزدیک آشنا شوند و در کارگاه‌های آموزشی و هنری، برنامه‌های تئاتر و نمایش عروسکی، جلسات کتابخوانی و سایر فعالیت‌های فرهنگی شرکت کنند، همچنین والدین نیز با همراهی فرزندانشان، از امکانات و برنامه‌های آموزشی کانون بهره‌مند می‌شوند و با نقش و اهمیت کانون در تربیت فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان بیشتر آشنا می‌شوند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف مهم این طرح، تقویت ارتباط بین مدرسه و کانون پرورش فکری است و از طریق این طرح، معلمان و مربیان می‌توانند با روش‌های نوین آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی آشنا شوند و این تجربیات را در برنامه‌های آموزشی خود به کار گیرند و همچنین کانون با ارائه برنامه‌های متنوع و جذاب، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا استعدادهای خود را شناسایی کرده و در مسیر پرورش و توسعه آن‌ها قدم بردارند.

آبسوران بیان کرد: طرح «کانون مدرسه» علاوه بر افزایش آگاهی و علاقه‌مندی به مطالعه و کتابخوانی، به دنبال ایجاد فضایی شاد و پرنشاط برای کودکان و نوجوانان است و این طرح با بهره‌گیری از فعالیت‌های هنری و فرهنگی متنوع، به کودکان و نوجوانان امکان می‌دهد تا در محیطی دوست‌داشتنی و خلاق، به پرورش استعدادها و تقویت مهارت‌های خود بپردازند.

وی افزود: از سوی دیگر، این طرح می‌تواند نقش مهمی در جذب اعضای جدید به مراکز کانون داشته باشد، با معرفی کانون و فعالیت‌های آن به دانش‌آموزان و والدین، زمینه برای افزایش تعداد اعضای کانون فراهم می‌شود و کانون می‌تواند با جذب استعدادهای جدید، برنامه‌های خود را توسعه دهد و به ارتقای سطح فرهنگی و هنری جامعه کمک کند.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×