» اخبار استان » اجرای ۳۴۶ برنامه در هفته دفاع‌ مقدس
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

اجرای ۳۴۶ برنامه در هفته دفاع‌ مقدس

مهر 1, 1403۱۱:۴۸ ق٫ظ 10

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی از اجرای ۳۴۶ برنامه در قالب ۵۳ عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه‌ها تحت شعار «در راه فتح قله‌ایم» در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» رقیه موسویان در جمع خبرنگاران از اجرای ۳۴۶ برنامه در قالب ۵۳ عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: این برنامه‌ها تحت شعار «در راه فتح قله‌ایم» در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:این تلاش‌ها با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت انجام می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به برگزاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، همایش «روایت رستگاری» با عنوان «اجلاسیه فاتحان مهر و ایثار» اشاره کرد که در پاسداشت یاد و خاطره رفعت شهیدی، مادر والامقام سردار شهید مهدی امینی، برگزار می‌شود.

موسویان اضافخه کرد: این همایش به‌همراه تجلیل از بانوان ایثارگر، در سومین روز از هفته دفاع مقدس در سالن شهید رخشا شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار خواهد شد.

موسویان ادامه داد: هدف از این همایش، روایت نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس و گفتمان‌سازی فرهنگ مقاومت است. این برنامه‌ها به دنبال الگوسازی از بانوان ایثارگر و تجلیل از تلاش‌های آنان در دوران جنگ می‌باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان همچنین از اعزام راویان به مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خبر داد و عنوان کرد: این اقدام با هدف آشنایی دختران و زنان جوان با هویت تاریخی و معرفی الگوهای معاصر زن مسلمان ایرانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: برنامه‌هایی چون برگزاری پویش ملازمان مقاومت و معرفی کتب زندگی شهدای زن در قالب مسابقه کتابخوانی در دستور کار قرار دارد.

موسویان همچنین با اشاره به راه‌اندازی کانال «قله‌های افتخار آذربایجان غربی» گفت: این کانال به معرفی و تبیین سیره ۶۸۴ زن شهیده استان اختصاص دارد و این اقدام به هدف حفظ یاد و خاطره شهدای زن و ترویج فرهنگ ایثار در میان نسل جوان انجام می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی یادآورشد: برپایی نشست‌های رسانه‌ای برای تبیین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و نیز برگزاری نشست‌های زنده در فضای مجازی با حضور کارشناسان برجسته، از دیگر برنامه‌ها خواهد بود. این نشست‌ها به بررسی حماسه‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس می‌پردازد.

وی همچنین به فعالیت‌های گروه‌های جهادی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها در طول ایام هفته اقدام به توزیع لوازم‌التحریر، بسته‌های حمایتی برای مادران باردار و اهدای جهازیه به نوعروسان بی‌بضاعت خواهند کرد. این فعالیت‌ها با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند و ترویج روحیه همیاری در جامعه انجام می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها نه تنها برای بزرگداشت شهدای دفاع مقدس مهم است، بلکه می‌تواند به تقویت هویت فرهنگی و ملی جامعه نیز کمک کند. بازآفرینی یاد و خاطره شهدای زن، به ویژه در نسل جوان، زمینه‌ساز انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به آینده‌سازان این کشور خواهد بود.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×