» اجتماعی » اجرای ۴۰۰ برنامه در هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

اجرای ۴۰۰ برنامه در هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر

تیر 17, 1403۱۲:۰۳ ب٫ظ 30

دبیر ستاد امر به معروف و نهی‌ازمنکر با اشاره به برنامه‌های هفته احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر ۴۰۰ برنامه متنوع در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» حجت‌الاسلام مؤمن، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان غربی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته احیای این فریضه دینی، در دفتر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برگزار شد اظهار کرد: اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برای تک‌تک افراد جامعه، واجب است و آیات متعدد قرآن در این زمینه نازل شده است.

وی به قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: تصویب قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در سال 94 و بازنگری آن در سال 1401 انجام شد و این موضوع گامی مثبت در جهت دفاع از حقوق مردم است.

مومن یادآور شد: هدف امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، مچ‌گیری و برخورد قهری نیست، بلکه باید با ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه، زمینه را برای احقاق حقوق مردم و مطالبه‌گری درست فراهم کرد.

وی با اشاره به رونمایی از «سامانه سو» تصریح کرد: سامانه «سو» ابزاری برای مطالبه‌گری مردمی بوده و رونمایی از این سامانه به‌عنوان سامانه مطالبه‌گری مردم از دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی، یکی از ابتکارات جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در آذربایجان غربی است.

مومن گفت: این سامانه به مردم امکان می‌دهد تا شکایات و انتقادات خود را به‌صورت مستند در سامانه ثبت و پیگیری کنند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های هفته احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال را «نهضت حسینی، گفتمان زینبی» عنوان کرد: در این هفته، ۴۰۰ برنامه متنوع در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود که شامل نشست‌های علمی، همایش‌ها، تجلیل از فعالان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و برنامه‌های آموزشی برای آشنایی مردم با معروفات و منکرات می‌شود.

وی با اشاره به ضعف در نظارت بر بازار پوشاک خاطرنشان کرد: عدم نظارت کافی بر بازار پوشاک و ذائقه‌سازی توسط بازار به‌جای فرهنگ‌سازی لازم است بازنگری در مجوزهای صادر شده توسط اداره کل ارشاد و همچنین حمایت دولت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی شد.

مومن با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین اهداف ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت صداوسیما برای ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و همچنین آموزش مردم در این زمینه استفاده کرد.

مؤمن عنوان کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص معروفات و منکرات و همچنین ایجاد بستری برای تبادل نظر و گفتگو در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند باتربیت مبلغان و کارشناسان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، به ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جامعه در این زمینه کمک کنند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یادآور شد: ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌تواند با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، مانند آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی و بسیج، در زمینه ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و مقابله با منکرات اقدامات مؤثرتری انجام دهد.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه، امیدواریم با تلاش و همدلی مسئولان و آحاد مردم، شاهد ارتقای این فریضه دینی و فرهنگی در جامعه باشیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×