» اجتماعی » احداث پارک ۲۴ هکتاری در مهاباد
اجتماعی - مهاباد
شهردار مهاباد خبر داد:

احداث پارک ۲۴ هکتاری در مهاباد

فروردین 9, 1403۶:۱۳ ب٫ظ زمان مطالعه: 1 110

شهردار مهاباد از احداث پارکی به مساحت ۲۴هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» بابک رستم‌پور در گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ اظهار کرد: با احداث جاده‌ی دسترسی به این پارک، که در حال اجرا توسط همکاران واحد نقلیه است، دسترسی به مناطق جنوب و جنوب شرقی شهر، از جمله پشت تپ و باغ شایگان، زمین‌های شهرداری، صارم بیگ و مجبور آباد به‌عنوان سرانه‌ای عمومی شامل فضای گردشگری تفریحی و پارک، بهبود چشمگیری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این اقدام نه‌تنها به رفع مشکلات ترافیک در منطقه کمک می‌کند بلکه فضای سبز و طبیعت زیبای این مناطق را برای بازدیدکنندگان و گردشگران دست‌نخورده نگه می‌دارد.

شهردار مهاباد بیان کرد: باتوجه‌به این اقدامات گسترده، پارک فضای سبز به‌عنوان یک محل تفریح و استراحت مناسب برای ساکنان منطقه و بازدیدکنندگان غیربومی خواهد بود.

وی افزود: لوله‌گذاری تأمین آب فضای سبز پارک به طول ۲۲۰۰ متر رفت‌وبرگشت، احداث منبع ذخیره آب به حجم ۳۰۰ مترمکعب (معادل ۳۰۰ هزار لیتر) انجام شده و جاده‌ی دسترسی نیز به‌زودی در سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

بابک رستم‌پور در ادامه گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ بیان کرد: در این راستا اقدامات موردنظر احداث مسیر دسترسی، تأمین روشنایی با اجرای برج نوری، درختکاری به‌منظور اجرای پارک جنگلی، تأمین پارکینگ، احداث فضاهای نشیمن، پیش‌بینی سایت شهربازی و دیگر فضاهای تفریحی، انجام خواهد شد.

بابک رستم‌پور افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فاز اول این طرح، مقرر است به طول دو کیلومتر از این طرح حفاری شود و به‌طول سه هزار متر لوله‌گذاری انجام شود. باتوجه‌به پیشروی و پیشبرد پروژه، بعداً ممکن است نیاز به تغییرات و افزایش در طول حفاری و لوله‌گذاری نیاز باشد.

شهردار مهاباد بیان کرد: خط انتقال این لوله‌گذاری به‌منظور تأمین آب برای آبیاری فضای سبز منطقه تپه سیمرغ، رودخانه یرغو، فضای سبز ملاجامی و فضای سبز فلکه کتاب، در دستور کار قرار گرفته است این پروژه باهدف افزایش تأمین آب و بهبود شرایط آبیاری و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام شده است.

گفتنی است؛ در این پروژه اقداماتی برای حفظ محیط‌زیست نیز در نظر گرفته شده است از جمله این اقدامات می‌توان به استفاده از مواد با کمترین تأثیر زیست‌محیطی، حذف زباله‌های پلاستیکی و تشویق به استفاده از دستگاه‌های بازیافت زباله اشاره کرد.

همچنین، برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی در خصوص حفاظت از محیط‌زیست برای بازدیدکنندگان پارک نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×