» پیشخوان » احداث گلخانه بزرگ و مدرن توسط شهرداری خوی
پیشخوان - خوی

احداث گلخانه بزرگ و مدرن توسط شهرداری خوی

تیر 30, 1402۱:۵۳ ب٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 70

شهردار خوی گفت: شهرداری قصد دارد گلخانه‌ای مدرن با مساحتی پنج برابر مساحت بزرگترین گلخانه فعلی این شهر احداث کند.

به گزارش حرف رک حسن نصرالله پور شهردار شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش از احداث گلخانه مدرن در خوی خبر داد و اظهار داشت: طرح احداث گلخانه بزرگ و مدرن شهرداری خوی توسط شورای شهر با اکثریت آرا تصویب و به‌زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

نصرالله پور محل تأمین اعتبارات جهت ایجاد این گلخانه را تشریح و افزود: شهرداری خوی محل مرکز سیما منظر و گلخانه فعلی را به حدود ۱۰۰ قطعه زمین مسکونی تبدیل و با فروش این قطعات علاوه بر درآمدزایی قابل‌توجه، شهرداری خوی گلخانه‌ای بزرگ و مدرن و ساختمان جدید سیما منظر را احداث می‌کند.

وی  محل احداث گلخانه جدید را  زمینی واقع در پشت تصفیه خانه فاضلاب اعلام کرد و افزود: با احداث این گلخانه انواع گلهای فصلی و دائمی و همچنین درختچه های تزیینی پرورش و علاوه بر استفاده در گلکاری خیابانها و میادین و پارکها، به صادر کردن آنها به شهرهای دیگر اقدام خواهد شد.

شهردار خوی در مورد ویژگی گلخانه مدرن توضیح داد و افزود: شیوه‌ی عملکرد گلخانه‌ی مدرن طوری است که بیشترین میزان محصول را در کم‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت می‌توان داشت و مزیت دیگر گلخانه مدرن نسبت به دیگر گلخانه‌ها کم‌هزینه‌بودن مرحله تولید در این مکان است.

نصرالله پور در پایان گفت: این گلخانه درآمدزایی خوبی برای شهرستان خوی خواهد داشت که قطعاً در به سرانجام رساندن طرح‌های اجرایی در سطح شهر نقش مؤثری را ایفا خواهد کرد و همچنین موجب تسریع در بهره‌برداری از طرح‌ها خواهد بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×