» اخبار استان » اختصاص بخشی از مالیات برای ورزش همگانی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

اختصاص بخشی از مالیات برای ورزش همگانی

مهر 26, 1403۳:۰۰ ب٫ظ 10

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: دولت با اختصاص 0.27 درصد از مالیات بر ارزش افزوده به توسعه و تجهیز ورزش همگانی، گام مهمی در جهت تقویت سلامت عمومی و ایجاد فرصت‌های ورزشی برای اقشار مختلف به ویژه در مناطق روستایی و عشایری برداشته است.

جعفر پورمختار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزش همگانی، سهمی از مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط مؤدیان محترم مالیاتی به این حوزه اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور دقیق، 0.27 درصد از مالیات بر ارزش افزوده به توسعه و تجهیز ورزش‌های همگانی در سطح کشور اختصاص یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این اقدام در جهت تقویت سلامت عمومی و افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزشی به خصوص در بخش‌های کمتر برخوردار مانند روستاها و عشایر است.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی در نیمه اول سال 1403 سهمی بالغ بر 280 میلیارد ریال از این بودجه ورزشی دریافت کرده است.

پورمختار بیان کرد: این مبلغ جهت توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای ورزش همگانی در این استان به کار گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های ویژه ورزشی در این استان و اهمیت ورزش در مناطق روستایی و عشایری، انتظار می‌رود که این سرمایه‌گذاری‌ها نقش موثری در افزایش کیفیت و تنوع برنامه‌های ورزشی ایفا کند.

پورمختار بیان کرد: بر اساس قانون، دولت موظف است 0.27 درصد از کل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را به توسعه ورزش در مدارس، ورزش‌های همگانی، روستایی و عشایری، ورزش بانوان،l و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه برای افراد معلول و جانباز اختصاص دهد.

وی افزود: این سیاست با هدف گسترش عدالت در دسترسی به ورزش و بهبود کیفیت زندگی گروه‌های مختلف به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته اجرایی می‌شود همچنین، این تخصیص مالی می‌تواند محرکی برای توسعه پایدار زیرساخت‌های ورزشی و افزایش سطح مشارکت اجتماعی باشد.

پورمختار گفت: مطابق تبصره یک این قانون، اعتبارات حاصل از این بخش از مالیات بر ارزش افزوده باید به صورت انحصاری در همان استان‌هایی که جمع‌آوری شده‌اند، هزینه شوند.

پورمختار گفت: این تدبیر به منظور تضمین این است که منابع مالی به طور مستقیم در بهبود وضعیت ورزشی همان مناطق مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، این رویکرد می‌تواند منجر به توسعه و تقویت ورزش‌های محلی و بهبود زیرساخت‌های استانی شده و در نهایت به رشد فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور کمک کند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×