» اجتماعی » ۴۰۰ نفر زائر اولی از آذربایجان غربی به کربلا اعزام می‌کنیم
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان غربی:

۴۰۰ نفر زائر اولی از آذربایجان غربی به کربلا اعزام می‌کنیم

مرداد 31, 1402۱۱:۵۰ ق٫ظ 80

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان غربی گفت: از استان ما ۴۰۰ نفر در قالب ۱۱ اتوبوس به کربلای معلی اعزام و در نهایت در تجمع ۱۵ هزارنفری در ایام اربعین در نجف و کربلا شرکت می‌کنند.

احسان ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به پویش ملی اعزام زائر اولی‌ها به عتبات‌عالیات اظهار کرد: این پویش با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از استان آذربایجان غربی ۴۰۰ نفر در قالب ۱۱ اتوبوس به کربلای معلی اعزام و در نهایت در تجمع ۱۵ هزارنفری در ایام اربعین در نجف و کربلا شرکت می‌کنند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان غربی افزود: تمامی هزینه‌های این سفر زیارتی توسط قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات ۲۰۲۰ ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت می‌شود.

وی گفت: خانه‌های هلال، بهزیستی، امداد و احسان این افراد را از محله‌های کم‌برخوردار شناسایی کردند و بیشتر آن‌ها زائر اولی هستند.

ابراهیمی از اجرای پویش دیگری با عنوان سفیر احسان خبر داد و افزود: همچنین از ۷۰۰ نفر از افراد زیارت اولی در قالب پویش سفیر احسان جهت اعزام به کربلای معلی از طرف بنیاد احسان این ستاد کمک‌هزینه سفر پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ پیاده‌روی اربعین، یا راهپیمایی اربعین، از آیین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود.

این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا و باهدف زیارت اربعین انجام می‌شود، بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند. در طول مسیرهای راهپیمایی، جایگاه‌هایی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که موکب خوانده می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×