» اجتماعی » افزایش پروازها از فرودگاه شهید باکری ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - گفتگو
 مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش پروازها از فرودگاه شهید باکری ارومیه

فروردین 2, 1403۴:۴۸ ب٫ظ 60

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی گفت: تعداد پروازهای انجام شده از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا یکم فروردین ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.  

محمدعلی نائل قراملکی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«حرف رک»با اشاره به افزایش تعداد پروازها از فرودگاه شهید باکری ارومیه اظهار کرد: تعداد پروازهای انجام شده از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا یکم فروردین ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی مدت مذکور در مجموع ۵۶ پرواز از طریق فرودگاه ارومیه انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافر اظهار کرد: همچنین ۵ هزار و ۲۲۹ مسافر طی بازه ۲۴ اسفند تا یکم فروردین به‌وسیله این پروازها در فرودگاه ارومیه تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به انجام ۵۶ پرواز در بازه زمانی مذکور از فرودگاه ارومیه تصریح‌ کرد: پرواز از فرودگاه ارومیه به مقصد آدانا و استانبول نیز ویژه نوروز به پروازهای این فرودگاه افزوده شده است.

 

خاطرنشان می‌شود فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه یکی از فرودگاه‌های مهم در شمال‌غرب ایران است که در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شهر ارومیه قرار دارد. این فرودگاه در زمینی به مساحت ۳۴۳ هکتار ساخته شده و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۳۲۴ متر است.

در سال ۲۰۱۶، فرودگاه شهید باکری ارومیه شاهد ۳٬۵۶۸ نشست و برخاست هواپیما بوده و ۳۹۳٬۸۰۱ مسافر و ۲٬۶۶۳٬۹۶۰ کیلوگرم بار را جابجا کرده است.

از نظر پروازهای داخلی و خارجی، فرودگاه ارومیه به مقاصد مختلفی پرواز دارد. برای مثال، پروازهای داخلی به تهران و مشهد و پروازهای خارجی به کشورهایی مانند ترکیه، عربستان و دبی انجام می‌شود و همچنین، گزارش شده است که تعداد پروازهای انجام شده از این فرودگاه در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا یکم فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×