» اجتماعی » افزایش ۵ درصدی پیشرفت طرح هادی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خبر داد:

افزایش ۵ درصدی پیشرفت طرح هادی

خرداد 4, 1403۰:۱۵ ق٫ظ 30

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت اجرای طرح هادی در روستاهای این استان در سال ۱۴۰۲ با افزایش پنج درصدی مواجه شده و به ۴۷ درصد رسید.

علی‌رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی حرف رک، اظهار کرد:  شاخص اجرایی طرح هادی در سال گذشته در روستاهای استان به یک هزار و ۱۵ روستا از مجموع دو هزار و ۱۶۸  روستا رسیده است که این رقم نشان‌دهنده رشدی پنج درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه شاخص رشد اجرای طرح هادی نسبت به دو سال گذشته نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: این افزایش در اجرای طرح هادی نتیجه همکاری مؤثر نهادهای مختلف و مشارکت فعال مردم بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان‌غربی همچنین تاکید کرد: هدف اصلی این طرح، بهبود زیرساخت‌های روستایی، ارتقای کیفیت زندگی و فراهم کردن امکانات بهینه برای ساکنین روستاها است.

وی بیان کرد: برنامه‌های آینده شامل توسعه خدمات بهداشتی، آموزشی و رفاهی در روستاهای باقی‌مانده است تا تمامی روستاهای استان از مزایای طرح هادی بهره‌مند شوند.

مقدم با بیان اینکه، سال گذشته برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است، افزود: همچنین ۱۷۳ میلیارد تومان نیز از محل قیر به‌صورت ملی تخصص پیدا کرده است که این پروژه‌ها برون‌سپاری شده و در مرحله اجرای پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، طرح هادی در روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار اجرا می‌شود، این اقدام با هدف بهبود زیرساخت‌های روستایی، افزایش کیفیت زندگی و ایجاد شرایط بهتر برای توسعه پایدار در مناطق روستایی انجام می‌شود و همچنین، طرح‌های جانبی مانند توسعه خدمات بهداشتی، آموزشی و دسترسی به امکانات رفاهی نیز به منظور حمایت بیشتر از این روستاها در نظر گرفته شده است.

مقدم عنوان کرد: در اجرای طرح هادی، مشارکت مردم در مسیرگشایی از اهمیت بالایی برخوردار است، این همکاری نه تنها به تسریع روند اجرای طرح کمک می‌کند، بلکه موجب افزایش احساس مالکیت و مسئولیت‌پذیری مردم نسبت به توسعه روستای خود می‌شود  از سوی دیگر، حضور فعالانه مردم در این فرایند، امکان شناسایی بهتر نیازها و مشکلات محلی را فراهم کرده و اجرای طرح‌ها را بهینه‌تر می‌سازد، همچنین، این مشارکت می‌تواند به تقویت همبستگی اجتماعی و ارتقای اعتماد بین مردم و نهادهای اجرایی منجر شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×