» اخبار استان » افزایش ۶ درجه‌ای دما در آذربایجان غربی
اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش ۶ درجه‌ای دما در آذربایجان غربی

تیر 13, 1403۹:۵۸ ق٫ظ 40

رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و باتوجه‌به تقویت الگوهای تابستانی در منطقه وضعیت استان، با افزایش نسبی دما بین ۲ تا ۶ درجه سلسیوس مواجه خواهد بود.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و باتوجه‌به تقویت الگوهای تابستانی در منطقه وضعیت استان، با افزایش نسبی دما بین ۲ تا ۶ درجه سلسیوس مواجه خواهد بود.

وی با اشاره به زمان پدیده جوی عنوان کرد: افزایش دما از روز پنج‌شنبه به مورخه ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ در تمام مناطق استان آذربایجان غربی آغاز و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اثر مخاطره عنوان کرد: احتمال گرمازدگی، احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در اثر افزایش دما بالارفتن حامل‌های انرژی «آب و برق» وجود دارد که شهروندان بایستی نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: از نظر دمایی نیز روند افزایش نسبی دما تا اوایل هفته آینده در استان پیش‌بینی می‌شود و این افزایش دما می‌تواند تأثیراتی بر روی زندگی روزمره داشته باشد، بنابراین می‌توانید اقداماتی مانند مصرف آب کافی، استفاده از سایه و پوشیدن لباس‌های مناسب برای مقابله با گرما انجام دهید.

صابری یادآور شد: مدیریت در مصرف آب برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از روشن‌کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها و اتخاذ تمهیدات احتیاط لازم در مواجه با آتش‌سوزی‌های احتمالی، خودداری از انجام فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز در ساعات مبانی روز توجه به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی برای مقابله با خطرات احتمالی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۵ تیرماه گفت: وضعیت جوی در زمان انتخابات به‌صورت پایدار بوده و در شمال استان صاف تاکمی ابری در بعدازظهر رشد ابر گاهی وزش باد همراه با روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی یادآور شد: روند جوی در مرکز و جنوب استان صاف تا کمی ابری همراه با روند افزایش دما خواهد بود .

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×