» اخبار استان » افزایش 20 درصدی خرید اوراق در ارومیه
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
مدیر تالار منطقه‌ای بورس آذربایجان‌‌غربی خبر داد:

افزایش 20 درصدی خرید اوراق در ارومیه

مهر 1, 1403۱۰:۳۷ ق٫ظ 00

مدیر تالار منطقه‌ای بورس آذربایجان‌‌غربی گفت: افزایش 20 درصدی خرید اوراق در تالار منطقه‌ای ارومیه، نشان‌دهنده رشد چشمگیر اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار است.

وحید جوادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ اظهار کرد: در هفته منتهی به 28 شهریور 1403، تالار منطقه‌ای ارومیه شاهد معاملات 25 میلیون و 5 هزار و 501 اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی بود.

وی تصریح کرد: ارزش این معاملات بالغ بر 65 میلیارد و 992 میلیون و 512 هزار و 908 ریال بوده است که این حجم از معاملات نشان‌دهنده رشد تقاضا و توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به بازار بورس است.

مدیر تالار منطقه‌ای بورس آذربایجان‌‌غربی تصریح کرد: از این میان، 20 درصد از معاملات مربوط به خرید و 80 درصد مربوط به فروش بوده که بیانگر حرکت پویای بازار و تلاش سرمایه‌گذاران برای مدیریت سبدهای سهام خود است.

وی بیان کرد: در طول هفته گذشته، هفت کارگزار از هشت ایستگاه معاملاتی در تالار ارومیه، سهام و حق تقدم 24 شرکت را معامله کردند که شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین سهم از ارزش ریالی معاملات منطقه‌ای را با 32 درصد به خود اختصاص داده است.

جوادی گفت: این نشان‌دهنده جایگاه برتر و عملکرد موفق این کارگزاری در جذب سرمایه‌گذاران و هدایت معاملات در منطقه است که همچنین، سهام شرکت گروه مپنا با بیش از 32 درصد ارزش کل معاملات، در رده نخست قرار گرفت که به دلیل پتانسیل بالای این شرکت در صنایع انرژی و پروژه‌های بزرگ زیرساختی است.

وی افزود: شاخص کل بازار بورس در هفته گذشته با رشد 12 هزار و 411 واحدی به رقم 2 میلیون و 97 هزار و 4 واحد رسید که این رشد قابل توجه نشان از اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران به بازار و ثبات در وضعیت اقتصادی کشور دارد و همچنین، شاخص کل بازار فرابورس با افزایش 338 واحدی نسبت به هفته قبل، به رقم 21 هزار و 847 واحد رسید که حاکی از پویایی و رونق فعالیت‌ها در این بخش از بازار سرمایه است.

جوادی تصریح کرد: این روند مثبت در بازار بورس و فرابورس، بازتابی از برنامه‌های حمایتی دولت در حوزه اقتصاد و اقدامات موثر سازمان بورس و اوراق بهادار در ایجاد شفافیت بیشتر در معاملات است. همچنین، در هفته‌های آینده پیش‌بینی می‌شود با ورود سرمایه‌گذاران جدید و اصلاحاتی در قوانین مالیاتی، رشد بیشتری در ارزش معاملات و افزایش اعتماد عمومی به بازار سرمایه صورت گیرد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×