» اخبار استان » ارومیه » افزایش 52درصدی صدور پروانه کسب در صنف زرگران
ارومیه - اقتصادی - پیشخوان - تیتر یک - گفتگو
 رئیس اتحادیه زرگران ارومیه خبر داد:

افزایش 52درصدی صدور پروانه کسب در صنف زرگران

مهر 10, 1402۰:۲۰ ق٫ظ 70

 رئیس اتحادیه زرگران ارومیه از افزایش 52 درصدی صدور پروانه کسب و کار در صنف زرگران استان خبر داد

به گزارش حرف رک، داننده در گفتگو با خبرنگار درناسسی، اظهار کرد: اتحادیه زرگران در حال حاضر هیچ دخل و تصرفی در خصوص صدور پروانه نداشته و افراد متقاضی جهت کسب مجوز بایستی در سامانه نوین در درگاه ملی اقدام به ثبت‌نام  و بعد از بررسی صحت مدارک مجوز آنان تایید می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ثبت‌نام و بررسی مدارک از درگاه ملی متقاضیان جهت تایید به اتحادیه زرگران مراجعه کرده و تایید پروانه کسب‌وکار را دریافت می‌کنند.

رئیس اتحادیه زرگران ارومیه عنوان کرد: زمانی که صدور مجوز بر عهده اتحادیه زرگران بود آموزش‌های لازم به متقاضیان داده و بعد از آزمون و کسب نمره قبولی اقدام به صدور مجوز انجام می‌شد؛ اما باتوجه‌به اینکه صدور مجوز کسب‌وکار بر عهده اتحادیه نیست این مراحل حذف شده است.

داننده با اشاره به انتقاد برخی از زرگران به نصب تابلویی بر سر در یکی از مراکز خرید ارومیه عنوان کرد: تابلویی به نام مرکز خرید طلا در سه قسمت بازار بزرگ ارومیه نصب شده این تابلو طی چند سال است که نصب شده و این تابلو بر سر در بازار بزرگ، سرای حاج ابراهیم، ورودی پاساژ پارک نصب شده که مالک پاساژ  وهیات امنای بازار تصمیم بر این اقدام گرفته است و اتحادیه نظارتی بر این موضوع ندارد.

وی تصریح کرد: مجتمع تجاری پارک 240 مغازه دارد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز طلافروشی کشور به شمار می‌رود و طبق تصمیم مالک پاساژ بر سر در این پاساژ مرکز طلا و جواهر آذربایجان غربی درج شده است و اتحادیه دخل و تصرفی در درج این تابلو ندارد.

داننده یادآور شد: اتحادیه زرگران نظارت جدی بر فعالیت زرگران داشته و بازرسی‌های مستمر از اصناف انجام می‌شود که طی این بازرسی‌ها پروانه کسب و فاکتورهای فروش نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه زرگران ارومیه تصریح کرد: برای اطمینان خاطر بارها نمونه‌برداری‌های لازم از نحوه فروش طلا انجام شده و اصناف متخلف به تعزیرات ارجاع داده شده که تاکنون دو واحد متخلف آن محرز و پلمب شده است.

داننده ادامه داد: یکی از معضلات اصلی در خصوص صنف زرگری در تمام کشور با آن مواجه هست خریدوفروش طلای شکسته است ابن طلاها کم اجرت بوده که چون به قیمت پایین خرید انجام می‌شود رواج پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر آن چیزی که بین مردم رواج پیدا کرده خرید فروش طلای شکسته است که این اقدام یک کار اشتباهی بود و این طلاها همان طلای نو هستند که باکیفیت پایین و آلیاژ ناخالص استفاده شده که بعد از مدتی طلا سیاه می‌شود که بایستی توجه ویژه‌ای دراین‌خصوص به وجود آید.

داننده با اشاره به اینکه صدور پروانه در اصناف زرگی 52 درصد افزایش‌یافته است اذعان کرد: پروانه خرده‌فروشی نسبت به سال گذشته صددرصد، صدور پروانه در حرید و فروش طلا و جواهر 43 درصد و صدور پروانه در خرده و فروشی سکه و طلا 135 درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×