» اجتماعی » امنیت پایدار، زمینه‌ساز توسعه همه جانبه منطقه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

امنیت پایدار، زمینه‌ساز توسعه همه جانبه منطقه

مرداد 25, 1403۸:۱۵ ق٫ظ 20

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به امنیت پایدار منطقه گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، امروز امنیت پایدار در سراسر آذربایجان غربی و به ویژه شهرهای مرزی این استان برقرار بوده و این امنیت پایدار زمینه توسعه همه جانبه را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» محمدصادق معتمدیان در جلسه‌ای که به منظور بررسی مصوبات سفر شهرستانی به سردشت برگزار شد اظهار کرد: بخش قابل‌توجهی از این مصوبات در حوزه‌های مختلف مانند گازرسانی، احداث جاده، مدارس، بهداشت و درمان و ورزش اجرایی شده است.

وی تأکید کرد: مصوبات براساس نیازها و مطالبات مردم بوده و تمامی وعده‌های داده شده به مردم عملیاتی خواهد شد. همچنین، برای اتمام مصوبات، اعتبارات لازم تأمین می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: فرمانداران باید با جدیت و روحیه بالا، روند اجرای کامل مصوبات سفرهای شهرستانی را پیگیری کرده و تمامی وعده‌های داده شده به مردم را عملیاتی کنند.

وی بر لزوم مدیریت پروژه‌ها در تمامی شهرستان‌ها و نظارت بیشتر فرمانداران بر اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و از مسئولان خواست که با همکاری دستگاه‌های اجرایی، مشکلات موجود را برطرف کنند.

معتمدیان ادامه داد: در راستای رفع مشکلات مردم، تمامی مسئولان استان هم‌قسم شده‌اند و هدف این است که مطالبات به‌حق مردم به‌طور کامل عملیاتی شود.

استاندار  آذربایجان غربی همچنین بر اهمیت مدیریت زمان در اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد گفت: با توجه به این موضوع، بخش قابل‌توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: در گذشته تنها ۱۰ کیلومتر راه در استان احداث می‌شد، اما اکنون با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و افزایش بودجه، سالانه ۱۵۰ کیلومتر راه در استان ساخته می‌شود.

معتمدیان با تأکید بر بهره‌گیری از مرز کیله سردشت برای توسعه تجارت مرزی، افزود: با ۲۴ ساعته کردن مرز تمرچین و روان‌سازی مبادلات تجاری، مرز تمرچین رتبه اول صادرات به اقلیم کردستان عراق را در میان مرزهای کشور کسب کرده است. او همچنین تأکید کرد که باید از ظرفیت‌های مرز کیله سردشت برای توسعه صادرات منطقه بهره‌برداری کنیم.

استاندار به پتانسیل‌های طبیعی و گردشگری سردشت نیز اشاره کرد افزود: بارندگی‌های فراوان، جنگل‌های بکر، مردم پرتلاش و مناظر طبیعی منطقه، سردشت را به یکی از شهرستان‌های هدف گردشگری تبدیل کرده است. وی همچنین بر اهمیت امنیت پایدار در منطقه تأکید کرد و این امنیت را زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه دانست.

استاندار آذرباجان غربی با اشاره به امنیت پایدار منطقه گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، امروز امنیت پایدار در سراسر آذربایجان غربی و به ویژه شهرهای مرزی این استان برقرار بوده و این امنیت پایدار زمینه توسعه همه جانبه را فراهم کرده است.

در پایان، معتمدیان یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت را گرامی داشت و تأکید کرد که همه باید تلاش کنند تا با بهره‌گیری از نعمت‌های خدادادی منطقه، مشکلات مردم را رفع و شاخص‌های توسعه را افزایش دهند.

 

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×