» اخبار استان » انتخابات 7 اتحادیه صنفی در میاندوآب برگزار می‌شود
میاندوآب
اخبار استان - پیشخوان - میاندوآب
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب:

انتخابات 7 اتحادیه صنفی در میاندوآب برگزار می‌شود

آبان 6, 1402۴:۱۹ ب٫ظ 40

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: انتخابات هفت اتحادیه صنفی این شهرستان از ۱۴ تا ۱۸ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی هفت اتحادیه صنفی در هفته آینده، اظهار کرد: به استناد مفاد تبصره 3 ماده 22 و 23 قانون نظام صنفی و نظر به مصوبه کمیسیون نظارت، انتخابات هفت اتحادیه صنفی شهرستان میاندوآب از ۱۴ تا ۱۸ آبان برگزار می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: این انتخابات در موعد مقرر از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر به‌صورت الکترونیکی در اداره صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخابات صورت‌گرفته است، گفت: برای برگزاری انتخابات آمادگی لازم را داریم.

بهروزی تصریح کرد: یکشنبه ۱۴ آبان اتحادیه اغذیه‌فروشان، دوشنبه ۱۵ آبان اتحادیه خواروبار فروشان، سه‌شنبه ۱۶ آبان انتخابات اتحادیه مصالح ساختمانی و آرایشگران مردانه، چهارشنبه ۱۷ آبان انتخابات اتحادیه لوازم‌یدکی سبک‌وسنگین و پنج‌شنبه ۱۸ آبان نیز اتحادیه پارچه‌فروشان، خیاطان مردانه و قصابان انتخابات خود را برگزار می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: برابر قانون جدید نظام صنفی و دستورالعمل کمیسیون عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه‌های صنفی نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب در هیئت‌مدیره اتحادیه عضویت داشته باشند که باتوجه‌به این موضوع اکثر رؤسای قبلی اتحادیه‌ها مجاز به داوطلبی در این انتخابات نشدند.

بهروزی افزود: در مجموع 95 نفر داوطلب در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد هفت نفر به‌عنوان رؤسای اتحادیه‌ها انتخاب می‌شوند.

وی گفت: هر فرد صنفی با پروانه کسب معتبر می‌تواند پنج نفر از داوطلبین را به‌عنوان هیئت‌مدیره و یک نفر از داوطلبین را نیز به‌عنوان بازرس انتخاب کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×