» اجتماعی » بازگرداندن اموال مال‌باختگان اولویت اصلی است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

بازگرداندن اموال مال‌باختگان اولویت اصلی است

مهر 18, 1403۸:۳۱ ق٫ظ 10

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی با تأکید بر اولویت بازگرداندن اموال مال باختگان، خواستار همکاری همه دست‌اندرکاران برای احقاق حقوق آسیب‌دیدگان شد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: تحقیقات مقدماتی پرونده‌های ویژه و مهم آذربایجان‌غربی با محوریت بررسی پرونده کثیر الشاکی نقده، کاری سنگین و طاقت‌فرسا بوده است.

وی با تأکید بر تسلط کامل قضات به پرونده، اولویت اصلی را بازگرداندن اموال مال باختگان اعلام کرد و افزود: پس از این مرحله، مجازات متناسب برای متهمان بر اساس همکاری و اقدامات آن‌ها در راستای بازگرداندن اموال تعیین خواهد شد این رویکرد به معنای توجه به حقوق مال باختگان و تلاش برای جبران خسارات آنان است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین از تشکیل جلسات مشورتی متعدد در حوزه قضایی نقده و مرکز استان برای روشن شدن ابعاد مختلف پرونده خبر داد و گفت: این جلسات به قضات رسیدگی‌کننده در راستای بازگرداندن اموال کمک خواهد کرد.

وی خواستار آن شد که قضات نتایج عدم همکاری متهمان در بازگرداندن اموال را به آن‌ها توضیح دهند تا انگیزه همکاری با دستگاه قضایی افزایش یابد.

عتباتی این پرونده را خاص و از جمله پرونده‌های کثیر الشاکی دانست و خاطرنشان کرد: حساسیت ویژه‌ای بر این پرونده وجود دارد.

وی همچنین تأکید کرد: برگزاری این جلسات مشورتی به منظور تسریع در بازگرداندن اموال مال باختگان ضروری است و در این راستا باید پرونده از ابعاد مختلف بررسی شود.

نقش فرهنگ‌سازی در جلوگیری از کلاهبرداری

عتباتی بیان کرد: همچنین، در راستای جلوگیری از وقوع چنین پرونده‌هایی در آینده، لازم است که نهادهای مربوطه اقداماتی را در جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به مردم انجام دهند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در مورد خطرات سرمایه‌گذاری در موسسات غیرمجاز و وعده‌های غیرواقعی می‌تواند به پیشگیری از کلاهبرداری‌های مالی کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، تعاملات نزدیک‌تر بین دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی در راستای شناسایی و برخورد با اینگونه موسسات، می‌تواند نقش مؤثری در حفظ حقوق مردم و پیشگیری از زیان‌های مالی داشته باشد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×