» اخبار استان » برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سلماس
اخبار استان
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس خبر داد:

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سلماس

شهریور 18, 1403۱۲:۲۲ ب٫ظ 20

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

افراسیاب گراوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ از برپایی نمایشگاه صنایع‌ دستی در شهرستان سلماس خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی با هدف نمایش و ترویج فرهنگ بومی و هنری این منطقه از امروز تا ۲۲ شهریورماه در محل پارک چمران این شهرستان برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه صنایع‌دستی سلماس در سال جاری است و هدف ما، حمایت از تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی و معرفی بیشتر آن‌ها به جامعه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: در این نمایشگاه، تولیدات ارزشمند و متنوع هنرمندان شهرستان در رشته‌های مختلف از جمله گلیم‌بافی، معرق و منبت چوب، قلم‌زنی فلز، چرم‌دوزی، سفال، رودوزی‌های الحاقی، عروسک‌بافی و بافتنی‌های سنتی به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها به‌ویژه در مناسبت‌های فرهنگی و گردشگری، تأثیر مستقیمی بر رونق اقتصادی هنرمندان محلی دارد. بسیاری از این تولیدات نه تنها از لحاظ هنری حائز اهمیت هستند بلکه از نظر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و حاشیه‌ای نقش به‌سزایی دارند.

گراوند خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی سلماس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های فرهنگی این منطقه شناخته می‌شود و اداره میراث‌فرهنگی تلاش دارد با حمایت‌های گسترده‌تر، این هنرها را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی فراهم آورده است تا با میراث فرهنگی غنی سلماس آشنا شده و در عین حال، خرید محصولات باکیفیت و دست‌ساز را تجربه کنند.

همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری چندین نمایشگاه دیگر تا پایان سال صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به نمایشگاه‌های فصلی و رویدادهای فرهنگی مرتبط با ایام نوروز اشاره کرد.

در کنار برپایی این نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و معرفی تکنیک‌های تولید صنایع‌دستی برای جوانان و علاقه‌مندان به این هنرها نیز برگزار می‌شود تا نسل جدید با این ارزش‌ها آشنا شده و هنرهای دستی منطقه حفظ و احیا گردد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×