» اخبار استان » بسیج سازندگی نقده پیشگام محرومیت‌زدایی و فرهنگ‌سازی
جهیزیه
اخبار استان - تیتر یک - فرهنگی
فرمانده سپاه نقده مطرح کرد:

بسیج سازندگی نقده پیشگام محرومیت‌زدایی و فرهنگ‌سازی

مهر 26, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 10

فرمانده سپاه نقده گفت: بسیج سازندگی سپاه این شهرستان با اهدای 27 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، گام دیگری در مسیر محرومیت‌زدایی و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی برداشت.

محمد زوار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اظهار کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فرزندآوری، این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

وی افزود: هدف از این اقدامات نه‌ تنها کمک به جوانان برای تشکیل خانواده، بلکه تقویت بنیان‌های اجتماعی و فرهنگی در میان اقشار مختلف جامعه است.

فرمانده سپاه شهرستان نقده در ادامه خاطرنشان کرد: امروز، در قالب یکی از این اقدامات محرومیت‌زدایی، 27 سری جهیزیه به همت بسیج سازندگی سپاه نقده به نوعروسان نیازمند اهدا شد که ارزش کل این جهیزیه‌ها بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد می‌شود. این هدایا به منظور تسهیل در ازدواج جوانان و تقویت فرهنگ تعاون و همبستگی در جامعه ارائه شده‌اند.

وی تصریح کرد: جهیزیه‌هایی شامل 5 قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز و فرش، که همگی تولید داخلی بودند، به نوعروسان تقدیم شد.

زوار خاطرنشان کرد: تأکید بر استفاده از کالای ایرانی، علاوه بر حمایت از تولید ملی، به معنای ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و تشویق جوانان به استفاده از محصولات باکیفیت ساخت کشورمان است.

وی تصریح کرد: ارزش هر سری جهیزیه حدود 50 میلیون تومان برآورد شده است این اقدام سپاه نقده، بخشی از تلاش‌های گسترده برای کاهش فاصله طبقاتی و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت به شمار می‌رود.

زوار همچنین ابراز امیدواری کرد که با ادامه این گونه برنامه‌ها، زمینه ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان بیشتری فراهم شود و جامعه شاهد تقویت بنیان خانواده و فرهنگ ایرانی – اسلامی باشد.

وی با اشاره به اهمیت استمرار چنین برنامه‌هایی اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه نقده علاوه بر اهدای جهیزیه، در حوزه‌های مختلفی مانند آموزش مهارت‌های زندگی و ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج نیز به جوانان کمک می‌کند.

زوار تاکید کرد: این برنامه‌ها نه‌تنها در زمینه مادی بلکه در تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت‌پذیری نسل جوان نیز موثر است و به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی کشور کمک می‌کند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×