» اجتماعی » بودجه عمرانی مهاباد ۲۸ درصد افزایش‌یافت
اجتماعی - اخبار استان - گفتگو
رئيس شوراي اسلامی مهاباد:

بودجه عمرانی مهاباد ۲۸ درصد افزایش‌یافت

اسفند 29, 1402۸:۳۴ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 30

رئیس شورای اسلامی مهاباد گفت: در سال جدید، بودجه عمرانی شهرستان ۲۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» آرش شهابی در گفتگو با گروه پایگاه خبری اجتماعی حرف رک اظهار کرد: از تمامی مردم و مسئولینی که در راستای پیشبرد برنامه‌های سال ۱۴۰۲ شورای شهر و شهرداری نقش داشته‌اند، سپاس‌گزارم و همچنین در سال جدید، بودجه عمرانی مهاباد با افزایش ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته اعلام شده است.

وی تصریح کرد: به علت طلب ۴۵ میلیاردتومانی شهرداری، از ادارات و نهادها و ارگان‌ها درخواست دارم که بدهی خود را در سامانه‌های مربوط ثبت و اقدامات لازم را از طریق ادارات خود به عمل‌آورند.

رئیس شورای شهر مهاباد در ادامه گفتگو درباره پروژه‌های مهم شهرستان بیان کرد: ایجاد کمربندی پشت تپ به داشا مجید و تکمیل رینگ آزادگان و صبح مکریان و اصلاح ورودی کوی هژار و روگذر یا زیر گذر خانگی و دوربرگردان منتهی به شهرک صبا، تملک ۱۰۰ درصدی و تعمیر شده‌اند.

شهابی افزود: در بخش‌های دیگر هم فعالیت بسزایی داشته‌ایم ازجمله لکه‌گیری و آسفالت معابر در نقاط مختلف سطح شهر، هدایت آب‌های سطحی و احداث مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، احداث سه‌دهنه پل بالادست پل پیروزی، کتاب و آرمان مامندی، هوشمندسازی مدیریت ترافیک، افزایش ۱۵ هکتار فضای سبز پارک جنگلی داشامجید، کوی هژار و محمودکان و جانبازان و غیره انجام شده است.

آرش شهابی بیان کرد: ساماندهی آرامستان و غسالخانه مهاباد و تأمین اعتبار طرح تفصیلی، ارتقای کیفیت معماری و منظر شهری، ایجاد شهربازی، ساماندهی و مرمت آثار تاریخی خارج و داخل شهر، آب‌درمانی گراوان، احداث قرائت‌خانه در منطقه پشت تپ و زمین‌های شهرداری و جانبازان

وی افزود: احداث پارک جدید در سیدآباد تعمیر دیگر تجهیز پارک‌ها، خرید چمن ورزشی و برگزاری جشنواره‌ها و المپیادها و همایش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی، تکمیل ساختمان شماره چهار آتش‌نشانی و تجهیز و خرید ماشین‌آلات آتش‌نشانی، عمرانی و خدماتی علاوه بر این موارد برای ساماندهی نمایشگاه‌داران خودرو در شهرک صنفی کاوه در مهاباد نیز اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس شورای شهر مهاباد خاطرنشان کرد: باتوجه‌به افزایش نگرانی‌ها و مشکلاتی که به دلیل افزایش تولید پسماند در شهرها به وجود آمده است، لازم است که اعضای شورای اداری نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی برای کاهش تولید پسماند داشته باشند این موضوع نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های بهداشتی و مادی برای شهروندان و شهرداری می‌شود، بلکه به حفظ محیط‌زیست و پایداری منابع طبیعی نیز کمک خواهد کرد.

شهابی در پایان گفتگو تأکید کرد: بنابراین، لازم است که اعضای شورای اداری با انجام برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی در خصوص جدیدترین روش‌های کاهش پسماند، به شهروندان الگو و القاء کنند همچنین، این اعضاء باید سعی کنند با ترویج فرایندهای بازیافت و استفاده مجدد از مواد، به جامعه گام‌های لازم برای حفظ محیط‌زیست را نشان داد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×