» اخبار استان » بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی، نشانه‌ای از بی‌عزتی
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
امام جمعه مهاباد:

بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی، نشانه‌ای از بی‌عزتی

آبان 7, 1403۸:۱۰ ق٫ظ 00

امام‌جمعه مهاباد با اشاره بی‌تفاوتی سران برخی از کشورهای مسلمان نسبت به موضوع فلسطین گفت: درحالی‌که جنایات رژیم صهیونیستی حتی مقامات داخل کاخ سفید و مردم اراضی اشغالی را نیز به ستوه آورده، سکوت کشورهای اسلامی در همسایگی نوار غزه و لبنان آزاردهنده و نشان بی عزتی است.

ماموستا عبدالسلام  امامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و کودک‌کش اظهار کرد: شهادت فرماندهان جبهه مقاومت، هیچ خللی در تداوم راه پر عزت دفاع از مظلومان ایجاد نمی‌کند.
وی گفت: عزت امت اسلامی باروحیه شهادت‌طلبی روزبه‌روز بیشتر می‌شود که این روحیه را در بین رزمندگان خط مقدم مقابله با دشمن صهیونیستی به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.

امام‌جمعه مهاباد ادامه داد: امروزه باوجود ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر قدرت نظامی و همچنین حمایت بی قید و شرط کشورهای غربی از این رژیم سفاک، نترسیدن از شهادت است که توانسته محور مقاومت را عزتمندانه در مقابل ددمنشی صهیونیست‌ها زنده و پایدار نگه دارد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت از جمله شهید یحیی سنوار اضافه کرد: این شهید والامقام به‌عنوان طراح طوفان الاقصی توانست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم بشکند و در این راه نیز تا آخرین لحظه جنگید و جان خود را فدا کرد.

امام‌جمعه مهاباد با اشاره بی‌تفاوتی سران برخی از کشورهای مسلمان نسبت به موضوع فلسطین افزود: درحالی‌که جنایات رژیم صهیونیستی حتی مقامات داخل کاخ سفید و مردم اراضی اشغالی را نیز به ستوه آورده، سکوت کشورهای اسلامی در همسایگی نوار غزه و لبنان آزاردهنده و نشان بی عزتی است.

ماموستا امامی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم، همواره جهاد مالی را بر جهاد جانی مقدم دانسته و کسانی که امکان جنگ را ندارند می‌توانند با پرداخت بخشی از مال خود به ندای مظلومیت مردم بیگناه غزه جواب دهند.

امام‌جمعه مهاباد همچنین با اشاره به اهمیت «جمعه نصر» و نقش راهبردی آن در افزایش همبستگی میان امت اسلامی افزود: جمعه نصر، نماد ایستادگی و اتحاد مسلمانان در برابر ظلم و ستم است. با بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم و آموزه‌های اسلامی، امت اسلام می‌تواند به پیروزی‌های بیشتری دست یابد.

وی با بیان بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش محوری مقاومت در حفظ عزت و استقلال ملت‌های مسلمان، افزود: رهبری بارها بر اهمیت مقاومت در برابر سلطه‌طلبی دشمنان تأکید داشته و تأکید کرده‌اند که پیروزی تنها در سایه وحدت و روحیه انقلابی به دست می‌آید.

ماموستا امامی همچنین به «هفته بسیج» اشاره کرد و بسیج را نمونه بارز ازخودگذشتگی و تلاش خالصانه در راستای اعتلای اسلام و کشور دانست گفت: بسیجیان با ایستادگی و حمایت از مظلومان، درس مقاومت و شجاعت را در تمامی عرصه‌ها به نمایش گذاشته‌اند و همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: هفته بسیج یادآور این است که روحیه شهادت‌طلبی و اتحاد میان مسلمانان، نیرویی بی‌پایان و منبعی از عزت و افتخار برای امت اسلامی است.

امام‌جمعه مهاباد یادآور شد: امت اسلامی با پیروی از این ارزش‌ها و با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری، می‌تواند در مقابل تمامی دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کند و عزت اسلام را بیش‌ازپیش نمایان سازد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×