» اجتماعی »  تحویل ۳۰ کلاس درس به آموزش‌وپرورش خوی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی مطرح کرد:

 تحویل ۳۰ کلاس درس به آموزش‌وپرورش خوی

مرداد 6, 1403۰:۱۸ ق٫ظ 00

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰ کلاس درس تا مهرماه سال جاری به آموزش‌وپرورش شهرستان خوی تحویل داده خواهد شد.

پیام صدقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» در خصوص بازسازی و نوسازی مدارس آسیب‌دیده از زلزله در مناطق زلزله‌زده خوی اظهار کرد: در حدود ۱۳۰ کلاس به علت زمین‌لرزه در خوی دچار آسیب شده بود که پس از تعطیلات نوروزی همان سال تعمیرات این مدارس به پایان رسید و این کلاس‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. این کار به‌عنوان یکی از پروژه‌های برجسته و بی‌نظیر در بازسازی زیرساخت‌های آموزشی به شمار می‌آید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: پروژه تخریب، بازسازی و نوسازی ۱۶۴ کلاس درس آسیب‌دیده از محل اعتبارات ملی و استانی و با مشارکت خیرین آغاز شده است. بیش از ۳۰ کلاس درس تا مهرماه سال جاری به آموزش‌وپرورش شهرستان خوی تحویل داده خواهد شد.

صدقی ادامه داد: اعتبارات لازم برای اجرای برنامه دوساله منطقه خوی ۱۰۰ درصد تضمین شده است تا طبق برنامه پیش‌بینی‌شده پیش برویم.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه اذعان کرد: حکمی برای اعتبار مالیاتی پیش‌بینی شده است که تا یک ماه آینده ابلاغ می‌شود. بر اساس این حکم، مردم و کسبه خوی می‌توانند مالیات پرداختی خود را صرف تکمیل مدارس آسیب‌دیده کنند.

صدقی عنوان کرد: تلاش‌هایی برای ایجاد ردیف بودجه خاص به‌منظور ارتقای سرانه آموزشی استان به میانگین کشوری در حال انجام است. هماهنگی با نمایندگان استان برای تأمین این بودجه تا اعتبارات سال ۱۴۰۴ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب سفرهای استانی شهید جمهور به استان آذربایجان غربی، یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس به دانش‌آموزان این استان تحویل داده شده است.

صدقی یادآور شد: برنامه‌ای برای تحویل ۹ هزار کلاس درس تا پایان ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ در دست اجرا است تا با شروع سال تحصیلی جدید، شاهد مهر باشکوهی برای دانش‌آموزان و آموزش‌وپرورش باشیم.

وی اذعان کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز می‌تواند به افزایش دوام و پایداری مدارس در برابر بلایای طبیعی کمک کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×