» اجتماعی » تشدید نظارت بر فرآورده‌های خامی در آذربایجان‌غربی 
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

تشدید نظارت بر فرآورده‌های خامی در آذربایجان‌غربی 

فروردین 2, 1403۹:۱۰ ق٫ظ 60

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: اداره کل دامپزشکی استان در ایام تعطیلات نوروزی تعطیل نیست و در آماده باش کامل قرار دارد و نظارت‌ها بر فرآورده‌های خامی افزایش یافته است.

امید خلیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌ رک» اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان در ایام تعطیلات نوروزی تعطیل نیست و در آماده باش کامل قرار دارد و نظارت‌ها بر فرآورده‌های خامی افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به حساسیت نظارت بهداشتی بر توزیع و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به منظور حفظ و حراست از سلامت مصرف‌کنندگان و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و همچنین رعایت اقدامات بهداشتی جهت پیشگیری از هرگونه مخاطرات بهداشتی با هدف مقابله با تهدیدات بهداشتی از طریق فرآوده‌های خام دامی، اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی در سراسر استان در زمینه نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتار کنار جاده‌ای از ساعت هشت صبح لغایت 20 عصر فرآیند نظارت بر اماکن توزیع و عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در همین راستا در ایام تعطیلات نوروزی تعداد 80 اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی با به‌کارگیری 120 نفر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی از مورخه 19 اسفند 1402 لغایت 23 فروردین ماه 1403 در دو شیفت کاری در سطح استان به‌منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعالیت خواهند کردند.

وی افزود: همچنین حضور مستمر مدیرکل، معاونین و روسای ستادی در اداره کل و انجام امورات نظارتی، سرکشی به فعالیت‌های بخش‌ها، نظارت بر فعالیت بخش‌های آزمایشگاهی و مراکز تشخیص و فعالیت قرنطینه‌های بین استانی و مرزی، از اقدامات شاخص این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی 1403 است.

خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصولاتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند را تامین کنیم.

وی افزود: عوامل اجرایی دامپزشکی استان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر، در صورت برخورد با موارد غیر بهداشتی، متخلفان را به مرجع قضایی معرفی و با افراد متخلف برخورد خواهند کرد.

خلیل‌زاده بیان کرد: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی مستقر در اداره کل دامپزشکی استان با شماره تماس ۲۷۷۸۷۰۱– ۰۴۴۳ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ -۰۴۴ از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۴ تا ۲۰ عصر آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×