» اجتماعی » تحقق۶۰ درصدی تعهد اشتغال در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

تحقق۶۰ درصدی تعهد اشتغال در آذربایجان‌غربی

آبان 13, 1402۷:۴۸ ق٫ظ 30

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، اطلاعات ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر شاغل جدید از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده که معادل 60 درصد کل تعهد اشتغال استان است.

علی دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با بیان اینکه در سال گذشته تعهد شغلی در استان ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود، اظهار کرد: با محقق‌شدن ۱۱۰ درصدی تعهدی شغلی در سال گذشته زمینه اشتغال ۵۶ هزار و ۶۶۶ نفر در استان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه، تعهد اشتغال در سال جاری نیز در استان آذربایجان‌غربی ۴۲ هزار و ۵۹ فرصت شغلی است، افزود: این تعهدات شغلی بنا به تقسیم شهرستانی و بین دستگاهی تا پایان سال باید محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، اطلاعات ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر شاغل جدید از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده که معادل ۶۱ درصد کل تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ است.

وی ادامه داد: بر اساس درصد پیشرفت ثبت آمار اشتغال، شهرستان‌های ارومیه، بوکان، نقده، پیرانشهر، مهاباد، اشنویه، شاهین‌دژ و میاندوآب تا کنون بیش از ۶۰ درصد از سهمیه اختصاصی خود را در استان در سامانه رصد ثبت کرده‌اند.

دهقان ضمن اشاره به پایش و بازدید میدانی از اشتغال‌های ثبت شده در “سامانه رصد” گفت: تمامی اشتغال‌های ثبت شده در سامانه رصد اشتغال جهت راستی‌آزمایی مورد بازدید میدانی مراکز مجری قرارداد پایش در سطح استان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: به‌منظور نظارت میدانی و هوشمند بر اشتغال ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد اشتغال، ناظران مراکز مجری طرح پایش اشتغال با حضور میدانی در محل اجرای طرح در سطح استان (روستایی و شهری) از طریق ثبت اطلاعات مربوطه در نرم‌افزار سانار، اشتغال‌های ایجاد شده را مورد بازدید و صحت سنجی قرار می‌دهند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×