» اخبار استان » تعیین تکلیف سریع اموال توقیفی ضروری است
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

تعیین تکلیف سریع اموال توقیفی ضروری است

مهر 10, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 10

رئیس کل‌ دادگستری آذربایجان غربی بر تعیین تکلیف اموال‌ کالاهای توقیفی موجود درانبارهای اموال تملیکی تآکید کرد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به تعیین تکلیف مقادیر قابل توجهی از اموال و کالاهای توقیفی موجود در انبارهای مدیریت اموال تملیکی استان اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه و دادستانی کل کشور، یکی از اولویت‌های مهم در استان‌ها، به ویژه در آذربایجان غربی، نظارت بر اموال تملیکی ناشی از قاچاق و تخلفات قانونی است.

وی ادامه داد: این استان به دلیل مرزی بودن و وجود پایانه‌های متعدد، شرایط ویژه‌ای در این زمینه دارد. از این رو، اموال مصادره‌ای به‌طور مستمر رصد و مراقبت می‌شوند تا از انبار شدن غیرمنطقی و طولانی‌مدت آنها جلوگیری شده و سریعاً تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: بر اساس مصوبات و برنامه‌های دستگاه قضایی و تلاش‌های مشترک دادگستری و سازمان اموال تملیکی، وضعیت اموال بسیار بهبود یافته است.

عتباتی یادآور شد: دیگر شاهد نگهداری غیرضروری یا رسوب کالاها در انبارها نیستیم و روند تعیین تکلیف به صورت مرتب و منظم در حال انجام است.

وی افزود: برخی اموال مربوط به مسائل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی نیزدر بازدید از انبارها تعیین تکلیف شدند. همچنین با حضور مدیران مربوطه و دستورات دادستانی، بخشی از اموال فاسدشدنی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

عتباتی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی نیز در راستای تسریع روند تعیین تکلیف اموال تصمیمات موثری اتخاذ کرده است گفت: این اموال، ممکن است حق الناس یا بیت‌المال باشند و بنابراین باید سریعاً به وضعیت آنها رسیدگی شود تا یا به فروش برسند، یا مسترد و یا امحاء شوند.

رئیس کل دادگشتری آذربایجان غربی ادامه داد: مقرر شد کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به بررسی این تجهیزات بپردازند تا آن دسته از تجهیزات که قابلیت استفاده در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده استان را دارند، با دستور قضایی به این مراکز واگذار شوند تا در خدمت‌رسانی به مردم مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

گفتنی است پیگیری و رصد مداوم وضعیت اموال تملیکی در آذربایجان غربی با هدف حفظ حقوق مردم و بیت‌المال، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان است. با همکاری مستمر بین نهادهای مربوطه، تعیین تکلیف این اموال با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود و از انباشت آنها در انبارها جلوگیری خواهد شد. تجهیزات پزشکی نیز به‌زودی در مراکز درمانی مورد نیاز استان مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در خدمت مردم قرار خواهند گرفت.

انتهای خبر / و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×