» اجتماعی » تقویت تشکل‌ها کلید جهش تولید و بهره‌وری
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

تقویت تشکل‌ها کلید جهش تولید و بهره‌وری

مرداد 23, 1403۸:۲۱ ق٫ظ 50

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: توسعه و حمایت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی می‌تواند نقش بسزایی در بهبود فضای کسب‌وکار، افزایش بهره‌وری و تحقق جهش تولید داشته باشد.

علی دهقانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ اظهار داشت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در افزایش مشارکت مردمی برای تحقق شعار سال و جهش تولید نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نقش مهمی در ارتقای بهره‌وری تولید و بهبود سلامت محیط کار ایفا می‌کنند، گفت: توسعه و تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در محیط‌های کاری و تولیدی باعث تنظیم بهتر رابطه بین کارفرما و کارگران می‌شود، تنش‌های کاری را کاهش می‌دهد و در نهایت به رونق و جهش تولید کمک می‌کند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی تأکید کرد: یکی از اصول و رویکردهای اصلی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقویت و توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان یک نهاد مدنی در واحدهای اقتصادی است، این تعامل با شرکای اجتماعی دولت به افزایش امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار منجر می‌شود.

دهقانی در خصوص همکاری همدلانه با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در چارچوب اصل سه‌جانبه‌گرایی افزود: همدلی و همکاری بین مسئولان استان و تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی طی سه سال گذشته به شکل چشمگیری وجود داشته و این تعامل به حل بسیاری از مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی استان کمک کرده است.

وی به فعالیت 210 تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 130 تشکل کارگری و 80 تشکل کارفرمایی فعال بوده و با هماهنگی‌های لازم، اختلافات کارگری و کارفرمایی کاهش یافته است.

دهقانی با تأکید بر توانمندی و ارتقای سطح تشکل‌ها در ارتباط و تعامل با کارگران و کارفرمایان در قالب آموزش‌های تخصصی و عمومی پرداخت و بیان کرد: اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی این اداره کل، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه‌های کاری و تخصصی، بیش از یک هزار و 600 نفر ساعت آموزش‌های مرتبط را ارائه کرده است.

وی به اصل سه‌جانبه‌گرایی در قانون کار و نقش دولت، کارفرمایان و کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: این تشکل‌ها شامل نمایندگان کارگران، شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی کارگری، انجمن‌های صنفی کارفرمایی، کانون شوراهای اسلامی کار، کانون کارفرمایان و کانون‌های کارگران بازنشسته هستند.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×