» اخبار استان » ثبت نهمین اهدای عضو امسال در آذربایجان غربی
اخبار استان - پیشخوان - سلامت
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی مطرح کرد:

ثبت نهمین اهدای عضو امسال در آذربایجان غربی

تیر 31, 1403۱۲:۴۲ ب٫ظ 20

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ثبت نهمین اهدای عضو امسال در آذربایجان غربی خبر داد.

علی افشانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از ثبت نهمین اهدای عضو امسال در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: اهدای عضو نه‌تنها یک عمل پزشکی بلکه یک حرکت انسان‌دوستانه است که می‌تواند به تغییر زندگی افراد و جامعه کمک کند و با ایجاد فرهنگی از همدلی و همکاری، آینده‌ای روشن‌تر و بهتر را برای همگان رقم بزند.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد: با رضایت خانواده مرحوم معصوم حسن‌زاده یالقوز آغاجی از اهالی سلماس که دچار مرگ‌مغزی‌شده بود، اعضای بدن این مرد ۴۹ساله در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه اهدا شد.

افشانی ضمن تشکر از خانواده این فرد فداکار که با اهدای کلیه‌ها و کبد عزیز خود، جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات دادند، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۹ مورد اهدای عضو در آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

وی یادآورشد: اهدای عضو از افراد دچار مرگ مغزی، نه‌تنها زندگی جدیدی به گیرندگان اعضا می‌بخشد، بلکه امید و زندگی دوباره به خانواده‌ها و جامعه نیز تزریق می‌کند. این عمل انسان‌دوستانه نشانگر روحیه همدلی و نوع‌دوستی در جامعه است و می‌تواند الگویی برای دیگران باشد.

اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی درباره اهمیت اهدای عضو می‌تواند به نجات جان‌های بیشتری کمک کند. تلاش برای آگاهی‌بخشی و تشویق خانواده‌ها به پذیرش این تصمیم حیاتی، نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی بسیاری از بیماران ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: برای ادامه این روند مثبت، لازم است که نهادهای مربوطه با همکاری رسانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی، برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی را تقویت کنند تا بتوانند جامعه را به‌سوی تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر در زمینه اهدای عضو سوق دهند.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×