» اجتماعی » ثبت ۵۰ هزار ولادت در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی خبر داد:

ثبت ۵۰ هزار ولادت در آذربایجان‌غربی

خرداد 23, 1403۱۰:۱۴ ق٫ظ 30

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته، تعداد ولادت‌ها در این استان به ۵۰ هزار و ۶۳۰ واقعه رسیده است.

سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، با اشاره به آمار ولادت در سال 1402 در استان اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ولادت‌ها در این استان به ۵۰ هزار و ۶۳۰ واقعه رسیده است که این آمار نشان می‌دهد که میزان ولادت‌ها در استان در مقایسه با سال‌های قبلی افزایش یافته است، که می‌تواند به رشد و توسعه جمعیت این استان اشاره داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مسئولان برای جوانی جمعیت به دنبال برنامه‌ها و سیاست‌هایی هستند که به جوانان کمک کنند تا بهترین فرصت‌ها و شرایط را برای رشد و توسعه داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان غربی تصریح کرد: ارائه کمک‌های مالی، وام‌های تحصیلی و اقدامات دیگری برای کمک به جوانان در تأمین هزینه‌های زندگی، تحصیل و توسعه کسب و کارهای شخصی آنها از طریق بانک‌ها و سازمان‌های مربوطه، ارائه برنامه‌ها و تسهیلاتی برای شروع و رشد کسب و کارهای جوانان، از جمله اعطای وام‌های بانکی با شرایط ویژه و ارائه مشاوره تخصصی در زمینه مدیریت کسب و کار می‌تواند زمینه را برای ازدواج و افزایش جمعیت را فراهم کند.

وی تصریح کرد: با این تمهیدات، مسئولان برنامه‌ها و سیاست‌های مختلفی را برای حمایت از جمعیت جوان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارائه می‌دهند تا آینده روشنی برای جوانان فراهم شود و آنها بتوانند به عنوان عنصر اساسی و موثری در توسعه و پیشرفت جامعه شرکت کنند.

احمدی در ادامه به تعداد فوتی‌ها در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد فوتی‌ها در استان در سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۲۱ مورد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه نام‌های «محمد» و «نورا» محبوب‌ترین نام‌ها برای نوزادان پسر و دختر متولد شده در آذربایجان‌غربی است، اظهار کرد: سال گذشته فراوانی نام‌های پسر و دختر پس از محمد و نورا، به ترتیب «آیهان»، «علی»، «میران» و «شاهان» و نام‌های دختر به ترتیب «دلوین»، «آنیا»، «نفس»، «ماهلین»، «نیلا» و «سلین» بوده که در ثبت احوال استان ثبت شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×