» اجتماعی » جذب اعتبارات ملی برای اتمام یادمان شهید باکری
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
عضو شورای شهر ارومیه مطرح کرد:

جذب اعتبارات ملی برای اتمام یادمان شهید باکری

اسفند 15, 1402۷:۴۰ ب٫ظ 30

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: جذب اعتبارات ملی برای اتمام یادمان شهید باکری باید از سوی نمایندگان فعلی و منتخب مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

حسین پناهی رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، ضمن تشکر از مردم فهیم استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت ۴۷/۲  درصدی مردم استان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قابل قبول بود اما در مقایسه با سایر مراکز استان‌های کشور پایین بود.

وی تصریح کرد: آسیب‌شناسی‌ها در آینده می‌تواند در راستای بالا بردن میزان مشارکت در انتخابات مفید و موثر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی را به‌عنوان یک استان ناامن تعریف می‌کنند، اما نباید این تعریف مانعی بر توسعه و پیشرفت استان باشد.

پناهی گفت: امروز آذربایجان غربی ۴۵ سال است که در راه حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب (قبل و بعد از انقلاب) با نثار ۳۶ هزار شهید (۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی) جزو مهمترین و حساس‌ترین استا‌ن‌های کشور محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه حداقل خواسته مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جذب اعتبارات و بودجه ملی است گفت: شهیدان مهدی و حمید باکری بزرگترین شهیدان ماندگار و افتخارات کشور هستند اما متاسفانه با توجه به عدم جذب اعتبارات لازم نتوانسته‌ایم یادمان این شهیدان را تا به امروز به اتمام برسانیم.

پناهی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم اتمام یادمان شهید باکری یک افت بزرگ برای شهر ارومیه است و باید جذب اعتبارات ملی و استانی از سوی نمایندگان فعلی و منتخب مجلس شورای اسلامی پیگیری و به سرانجام برسد.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در کشورهای پیشرفته، یادمان‌های شهدا به موزه‌های ملی تبدیل می ‌شوند اما متاسفانه ما نتوانسته ‌ایم در این راه موفق عمل کنیم.

وی همچنین خطاب به مدیران شهرداری ارومیه گفت: احقاق حق و حقوق و پرداخت کلیه معوقات پرسنل شهرداری جزو اولویت‌ها و سیاست‌های کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه است و به جد پیگیری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: در راستای خدمات رفاهی، بسته معیشتی ماه مبارک رمضان به‌صورت دو مرحله‌ای تصویب شده و برای کلیه پرسنل واریز خواهد شد.

پناهی در پایان با اشاره به احقاق حق و حقوق رانندگان استیجاری شهرداری گفت: با توجه به تورم امروزی جامعه میزان پرداختی به رانندگان استیجاری شهرداری بسیار پایین بوده و یک ظلم به آنها محسوب می‌شود و لذا نباید اجازه دهیم تا آنان بیش از این متضرر شوند و شهرداری باید لایحه پیشنهادی ترمیم حقوق رانندگان استیجاری را به شورا جهت تصمیم‌گیری ارائه کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×