» اخبار استان » جریمه 5 میلیاردی برای قاچاقچی گوشی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خبر داد:

جریمه 5 میلیاردی برای قاچاقچی گوشی

مهر 25, 1403۸:۱۵ ق٫ظ 10

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از جریمه پنج میلیارد ریالی برای قاچاقچی گوشی در سلماس خبر داد.

حسین نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: پرونده قاچاق ۱۱ دستگاه انواع گوشی موبایل به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سلماس مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده پس از بررسی پرونده و عدم ارائه اسناد گمرکی معتبر، تخلف متهم را محرز دانست و علاوه بر ضبط گوشی‌های کشف‌شده، وی را به پرداخت جریمه‌ای معادل ارزش ریالی کالاها، یعنی سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، محکوم کرد.

نجف‌زاده همچنین بیان کرد: متهم بابت حمل کالای قاچاق به پرداخت جریمه‌ای معادل یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، که برابر با ارزش خودرو است، محکوم شد و در مجموع، جریمه وی به پنج میلیارد ریال رسید.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی سه‌راهی ایو اوغلی در شهرستان خوی این محموله قاچاق را در بازرسی از یک خودروی سواری کشف کرده و پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از بررسی پرونده قاچاق ۳۰۰ عدد انواع لوازم ورزشی در مهاباد خبر داد و گفت: پرونده قاچاق ۳۰۳ عدد لوازم ورزشی مختلف شامل اسکوتر، اسکیت، ماساژور، دستکش و کیسه بوکس خارجی به ارزش ۶۳۰ میلیون ریال، در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شده است.

وی افزود: پس از بررسی دقیق پرونده و عدم ارائه اسناد گمرکی معتبر از سوی متهم، شعبه رسیدگی‌کننده اتهام وارده را تأیید کرده و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق، متخلف را به پرداخت جریمه‌ای معادل ارزش کالاها، یعنی ۶۳۰ میلیون ریال، محکوم کرد.

نجف‌زاده همچنین بیان کرد: شعبه مذکور حکم دیگری صادر کرده که متخلف باید ۶۳۰ میلیون ریال نیز به‌عنوان جریمه حمل کالای قاچاق پرداخت کند و در مجموع، متهم به پرداخت یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال محکوم شده است.

به گفته وی، مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی دارلک در شهرستان مهاباد موفق به کشف این محموله قاچاق در بازرسی از یک خودروی سواری در جاده فرعی منتهی به مسیر اصلی ارومیه-مهاباد شده‌اند و پرونده جهت بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

در پایان، نجف‌زاده ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی برای دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، یا موارد بهداشتی و درمانی، موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir یا تماس با شماره تلفن ۰۴۴-۳۳۴۶۶۸۰۳ به این نهاد گزارش کنند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×