» اجتماعی » حرفه پرستاری تجلی رحمت الهی برای خادمین سلامت است
اجتماعی - پیشخوان - خوی
فرماندار خوی:

حرفه پرستاری تجلی رحمت الهی برای خادمین سلامت است

آبان 27, 1402۹:۵۳ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 60

فرماندار خوی گفت: حرفه پرستاری تنها یک شغل نیست؛ بلکه تجلی رحمت بزرگ الهی برای خادمین سلامت جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» کریم علی‌نژاد فرماندار ویژه شهرستان خوی در حاشیه دیدار و تجلیل از پرستاران خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و بزرگداشت مقام پرستار گفت: حرفه پرستاری تنها یک شغل نیست؛ بلکه  توفیق، سعادت، تجلی و یادآور رحمت بزرگ الهی برای خادمین سلامت جامعه و مردم است و همواره باید قدردان آن بود که سالروز میلاد حضرت زینب (س) آن بانوی بزرگ اسلام به‌عنوان روز پرستار انتخاب شده است؛ فلذا این روز بیانگر عظمت و جایگاه انسان‌هایی است که از آسایش خود برای حفظ جان و سلامت مردم می‌گذارند و سنگ صبور و التیام‌بخش دردهای همنوعان خود هستند.

وی  با بیان اینکه اسوه پرستاران ما حضرت زینب (س) است اظهار داشت: یکی از سیره‌های عملی زندگی حضرت زینب کبری (س) پرستاری و دستگیری از افراد بیمار و درمانده بود و در اقدامی قابل تقدیر این اسوه صبر و استقامت در برابر ناملایمات زندگی به‌عنوان الگوی پرستاری به پرستاران معرفی شد.

فرماندار خوی افزود: پرستاران در همه عرصه‌ها با الگو قراردادن حضرت زینب (س) خوش درخشیدند و هر زمان نیاز بود در خط مقدم ایثارگری بودند همچون دفاع مقدس و بعدها در دوران کرونا و…. همیشه در خدمت مردم بوده و ایثارگرانه با جان‌ودل رسالت خویش را انجام می‌دهند وبا یک برگشت به عقب شاهد خدمات مستمر و ارزنده‌ این قشر عزیز به‌نظام  و مردم هستیم.

علی‌نژاد با یادآوری استقامت مدافعان سلامت در دوران کرونا خاطرنشان کرد: در اين روز گرامی جا دارد يادی كنيم از مدافعان سلامت كه در روزهای سخت كرونا، سختی را به جان خود خريدند و با از خودگذشتگی‌ها و فداكاری اين سفیدپوشان بود كه توانستيم به‌سلامت از آن روزها  گذر كنيم. خستگی‌ناپذیری و استقامت پرستاران عزيز در حفظ سلامتی و جان مردم قابل‌تقدیر بوده است.

وی در پایان ضمن خداقوت و تقدیر و سپاس  از خدمات همه پرستاران عزیز که یاور بیماران  و سبب کاهش رنج دردمندان هستند امیدواریم مشکلات پرستاران عزیز در هر زمینه‌ای حل شده و دغدغه‌ای در ذهن نداشته باشند.

لازم به ذکر است فرماندار خوی به همراه امام‌جمعه و رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان از بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، آیت اله خویی، شهید مدنی و امیرالمؤمنین، با شیرینی و گل از پرستاران تجلیل کردند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×