» اخبار استان » دانش‌آموزان سرمایه‌های انقلاب هستند
اخبار استان - تیتر یک - فرهنگی
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

دانش‌آموزان سرمایه‌های انقلاب هستند

مرداد 15, 1403۳:۰۵ ب٫ظ 30

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دانش‌آموزان، سرمایه‌های ارزشمند انقلاب و سازندگان آینده کشور هستند و باید به خوبی از این نیروها مراقبت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» سردار محمدحسین رجبی، در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی طرح «یاوران ولایت» فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش‌آموزی استان اظهار کرد: شهادت شهید هنیه در ایران، تقدیر الهی بود و عملیات سال گذشته با عنوان وعده صادق، جنبه تنبیهی برای رژیم کودک‌کش داشت. اما این بار، رژیم صهیونیستی مجازات خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دانش‌آموزان در کشور تصریح کرد: دانش‌آموزان، سرمایه‌های ارزشمند انقلاب و سازندگان آینده کشور هستند و باید به خوبی از این نیروها مراقبت کنیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اصلی فرماندهان واحدهای پیشگام، فعال بودن است. با این فعالیت‌ها می‌توانید در سال‌های آینده شروع خوبی داشته باشید و در قالب ایجاد موج و شبکه‌سازی فعالیت کنید.

رجبی اضافه مرد: برای تاثیرگذاری بیشتر، شما فرماندهان باید از نظر علم و ادب نمونه باشید تا بتوانید تاثیر مهم و بسزایی در مدارس داشته باشید.

وی تاکید کرد: بهترین دین در بین ادیان، دین اسلام است و در این دوره‌های توانمندسازی باید گفتمان‌سازی دینی آموزش داده شود.

شکوفاسازی استعداد‌های دانش‌آموزان مورد توجه تشکل‌ها باشد

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی طرح یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی استان اظهار کرد: دستاوردهای دوره طرح «یاوران ولایت» باید مهارتی، معرفتی و تشکیلاتی باشد و طرح یاوران ولایت تلاش دارد استعداد‌های دانش آموزان را شکوفا کند.

وی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس تصریح کرد: شهید هنیه مهمان ما بودند و دشمنان کوردل رسم مهمان را رعایت نکرده و ایشان را شهید کردند.

مدیر کل آموزش‌و‌پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد:  آذربایجان غربی ۷۷۷ شهید دانش آموز و ۱۴۳ شهید فرهنگی را در کارنامه شهدای خود دارد که باید ارج نهیم.

مطهری با اشاره به دوره «یاوران ولایت» خاطرنشان کرد: فلسفه دوره «یاوران ولایت» باید بین دانش‌آموزان تبیین شود و در شرایط کنونی جهان که زورگویی به اوج می‌رسد در این راستا تکلیف فرماندهان واحدهای پیشگام معرفی شود.

وی گفت: دستاوردهای این دوره باید مهارتی، معرفتی و تشکیلاتی باشد و در این راستا شما دانش آموزان می‌توانید فرمانده موثری باشید و در این دوره‌ها باید به صورت اعتقادی از عمق وجود و بر اساس مبانی دینی یاور ولایت را بین دانش‌آموزان توجیه و اجرا کنیم و از آن طریق دشمن به طور کامل مایوس خواهد شد.

مطهری یادآور شد: فرماندهای واحدهای پیشگام باید از نظر علمی نیز در مدارس خود الگو باشند که اگر نباشند دیگر دانش‌آموزان به شما اهتمام نخواهند داشت و ضعف علمی به عنوان عامل بازدارنده و نقطعه ضعف شما خواهد بود.

انتهای خبر/رقیه وکیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×