» پیشخوان » دانشجویان الگوهای استکبارستیز و آگاه جامعه هستند
پیشخوان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
رئیس دانشگاه امام حسین (ع):

دانشجویان الگوهای استکبارستیز و آگاه جامعه هستند

آذر 16, 1402۲:۰۰ ب٫ظ 90

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی امام حسی به اهمیت و نقش دانشجو در جامعه پرداخت و گفت: دانشجویان به عنوان الگوهای استکبارستیز و آگاه جامعه شناخته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حسین شیرزاد، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی امام حسین (ع) در گفتگو با درناسسی به اهمیت و نقش دانشجو در جامعه پرداخت و اظهار داشت: دانشجویان به عنوان الگوهای استکبارستیز و آگاه جامعه شناخته می‌شوند.

شیرزاد بیان کرد: روز دانشجو یادآور روز شهامت، آگاهی و بیداری جوانان است و برگزاری این روز به معنای ارج‌نهادن به جایگاه مقام والای این دانشجوان است.

وی از نقش فعّال دانشجو در تحقیقات و پژوهش‌های علمی نیز خبر داد و تأکید کرد: دانشجویان با ارتقاء دانش و تولید علم، به توسعه فناوری و پیشرفت جامعه کمک می‌کنند.

شیرزاد تصریح کرد: دانشجو در جامعه و خانواده به‌عنوان قشر نخبه و آگاه و پیشرو حساب می‌شود که آنان آینده‌سازان کشور محسوب شده و در عرصه‌های مختلف دانشجویان جوان نقش‌آفرینی کرده و اقدامات مؤثری انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) به نقل از مقام معظم رهبری تأکید کرد که دانشجوان سیاست‌زده نشوند و در جامعه نیز از سیاست و از مسائل روز نیز غافل نشوند.

شیرزاد تأکید کرد: اگر در کشور بخواهیم از وابستگی به کشورهای دیگر بکاهیم، لازمه این امر تقویت دانش و فناوری و علم بومی است که این امکان زمانی میسر خواهد بود که مسئولان نگاه ویژه به دانشگاه و اساتید داشته باشند.

وی به اهمیت تربیت دانشجویان تحت نظارت اساتید انقلابی اشاره کرد و گفت: استفاده از اساتید انقلابی برای تربیت دانشجویان بسیار حائز اهمیت است و تا آنان بتوانند دانشجویانی در طراز انقلاب تربیت کنند چرا که انقلاب ما انقلابی استکبارستیز و نه شرقی و نه غربی بوده و الگوی اصلی اسلام است.

شیرزاد به امید تقویت روحیه و حضور فعّال جوانان در صحنه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد و از مسئولان خواست تا به نیازها و خواسته‌های جوانان ارج بیاورند و زیرساخت‌های مناسب برای اشتغال آنان فراهم کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×