» اخبار استان » درخشش پژوهشگران جوان آذربایجان‌غربی در جشنواره دانش‌آموزی
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
در آذربایجان غربی اتفاق افتاد؛

درخشش پژوهشگران جوان آذربایجان‌غربی در جشنواره دانش‌آموزی

آبان 6, 1403۸:۴۳ ق٫ظ 00

دو پژوهشگر جوان و خلاق از استان آذربایجان‌غربی توانستند در پنجمین جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور، افتخارآفرینی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» دو پژوهشگر جوان و خلاق از استان آذربایجان غربی توانستند در پنجمین جشنواره علمی – پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور، افتخارآفرینی کنند.

در این دوره از رقابت‌ها، بهنیا سام از ناحیه یک ارومیه در محور آزمایشگاه علوم تجربی و دانیال جلالی‌نیا از شهرستان مهاباد در محور نانوفناوری به‌عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند و توانستند امتیاز ویژه ورود بدون آزمون به دانشگاه فرهنگیان را کسب کنند.

این جشنواره علمی – پژوهشی در سطح کشور با حضور دانش‌آموزان مستعد و در ۱۲ رشته و ۹۸ گرایش در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی برگزار شد.

این دستاورد نشان‌دهنده تلاش و توانمندی دانش‌آموزان استان آذربایجان غربی در عرصه‌های علمی و پژوهشی است. بهنیا سام و دانیال جلالی‌نیا با ارائه طرح‌های خلاقانه و علمی خود، توانستند از میان صدها شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه یابند و افتخاری دیگر برای استان رقم بزنند.

گفتنی است که این جشنواره باهدف تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و کشف استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و برگزیدگان آن از مزایای ویژه‌ای همچون ورود به دانشگاه‌های تربیتی و علمی بهره‌مند می‌شوند.

این موفقیت، گامی مهم در راستای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان و تقویت پژوهش‌های دانش‌آموزی در سطح کشور محسوب می‌شود و امیدواریم با حمایت بیشتر از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، شاهد موفقیت‌های بیشتری از این نسل خلاق و نوآور باشیم

همچنین، حضور این دانش‌آموزان در جشنواره‌های علمی، نمایانگر پتانسیل‌های بالای جوانان آذربایجان غربی در حوزه‌های پژوهشی و نوآوری است. این موفقیت‌ها می‌تواند الگویی برای سایر دانش‌آموزان استان باشد تا باانگیزه و تلاش بیشتر در زمینه‌های علمی به فعالیت بپردازند.

در همین راستا، مسئولین آموزشی استان بر حمایت و توسعه فعالیت‌های پژوهشی در میان دانش‌آموزان تأکید کرده و برگزاری چنین جشنواره‌هایی را زمینه‌ساز پرورش استعدادهای علمی و پیشرفت دانش‌آموزان در مسیر علم و فناوری می‌دانند.

انتهای خبری/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×