» اخبار استان » دستگیری حفار غیرمجاز در ارومیه
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
سرپرست فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خبر داد:

دستگیری حفار غیرمجاز در ارومیه

مرداد 15, 1403۱۱:۰۵ ق٫ظ 60

سرپرست فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از دستگیری یک حفار غیرمجاز در روستای چیچکلوی حاج‌آقا در ارومیه خبر داد.

بهروز محبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از دستگیری یک حفار غیرمجاز در روستای چیچکلوی حاج آقا در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر حفاری غیرمجاز در این روستا، پیگیری موضوع به‌صورت نامحسوس توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت آغاز شد.

وی افزود: پس از اخذ مجوز قضایی و همکاری با نیروی انتظامی، این فرد دستگیر شد و به مراجع قضایی برای پیگیری‌های قانونی تحویل داده شد.

محبی تصریح کرد: این فرد قصد داشت با حفر تونل از باغچه منزل مسکونی‌اش به سمت تپه تاریخی چیچکلوی حاج‌آقا، اشیای تاریخی را پیدا کند، اما با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت آذربایجان غربی، موفق به انجام این اقدام نشد.

سرپرست فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین تأکید کرد: تلاش‌ها برای حفاظت از آثار تاریخی در منطقه به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت و این دستگیری تنها نمونه‌ای از اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی یگان است. وی اظهار داشت که یگان حفاظت با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی‌های ویژه، در صدد است تا از هرگونه فعالیت غیرقانونی که ممکن است به میراث‌فرهنگی آسیب برساند، جلوگیری کند.
وی افزود: ما به طور منظم گشت‌زنی‌هایی در مناطق حساس و تاریخی انجام می‌دهیم و به همین منظور، همکاری با نهادهای امنیتی و محلی نیز بسیار حائز اهمیت است. باتوجه‌به اهمیت حفظ این آثار برای نسل‌های آینده، ضروری است که تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از آسیب به آن‌ها به کار گرفته شود.

محبی همچنین از همکاری خوب مردم و گزارش‌دهی به‌موقع آن‌ها در شناسایی و مقابله با حفاری‌های غیرمجاز قدردانی کرد و گفت: این نوع از مشارکت‌ها، نقش کلیدی در حفظ و نگهداری آثار باستانی کشور ایفا می‌کند.

در پایان، سرپرست فرمانده یگان حفاظت، با اشاره به پیگیری‌های قانونی، تأکید کرد که فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و با وی طبق قوانین برخورد خواهد شد تا پیامی قاطع به دیگران در خصوص پیامدهای حفاری‌های غیرمجاز ارسال شود.

انتهای خبر/رقیه وکیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×