» اجتماعی » دستگیری ۲ متخلف صید غیرمجاز در شاهین‌دژ
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین‌دژ خبر داد:

دستگیری ۲ متخلف صید غیرمجاز در شاهین‌دژ

مرداد 8, 1403۱۱:۵۰ ق٫ظ 30

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین‌دژ گفت: دو نفر به دلیل صید غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

وحید چمنی با بیان اینکه دو نفر به دلیل صید غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مردمی درباره تخلف محیط زیستی در رودخانه زرینه‌رود، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست بلافاصله در محل حاضر شده و دو متخلف را که در حال صید غیرمجاز ماهی بودند، دستگیر کردند.

وی افزود: از این متخلفان چکمه ماهیگیری، یک‌رشته تور و تعدادی ماهی رودخانه‌ای کشف و ضبط شد و پرونده تخلف به مرجع قضایی ارسال شد.
چمنی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان محیط‌زیست برای صید ماهی صادر نشده است، از عموم مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی، موضوع را به اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهین‌دژ عنوان کرد: صید غیرمجاز می‌تواند به کاهش شدید جمعیت گونه‌های مختلف ماهی منجر شود. این کاهش جمعیت می‌تواند تعادل اکوسیستم‌های آبی را برهم بزند و به نابودی گونه‌های دیگر نیز منجر شود.

وی افزود: استفاده از ابزارهای غیرمجاز مانند تورهای بزرگ و غیرقانونی می‌تواند به زیستگاه‌های طبیعی ماهی‌ها و سایر موجودات دریایی آسیب برساند. این آسیب‌ها ممکن است به تخریب زیستگاه‌ها و کاهش تنوع زیستی منجر شود.

چمنی با اشاره به مضرات دیگر صید غیرمجاز یادآور شد: صید غیرمجاز می‌تواند به اقتصاد محلی و جهانی آسیب برساند. کاهش جمعیت ماهی‌ها می‌تواند به کاهش درآمد صیادان قانونی منجر شود و بازارهای ماهی را تحت‌تأثیر قرار دهد. همچنین، هزینه‌های نظارت و اجرای قوانین نیز افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از روش‌های صید غیرمجاز می‌توانند به آلودگی آب‌ها منجر شوند. استفاده از مواد شیمیایی یا ابزارهای غیرمجاز می‌تواند به آلودگی آب‌ها و آسیب به سایر موجودات دریایی منجر شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهین‌دژ ادامه داد: صید غیرمجاز می‌تواند به کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات دریایی منجر شود. مصرف‌کنندگان ممکن است نگران کیفیت و ایمنی محصولات دریایی باشند که از منابع غیرقانونی تأمین می‌شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×