» اخبار استان » ماکو » دفاع مقدس یادآور تاریخ نقش‌آفرینی سربازان و بسیجیان است
حجت الاسلام سید احمد موسوی
ماکو
روحانی مبارز ماکویی:

دفاع مقدس یادآور تاریخ نقش‌آفرینی سربازان و بسیجیان است

مهر 10, 1402۸:۴۹ ق٫ظ 10

مراسم پاسداشت و تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح ماکو به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سربازان و کادر نیروهای مسلح در شهرستان ماکو برگزار گردید.

به گزارش حرف رُک به نقل از مرزداران، مراسم پاسداشت و تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح ماکو به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سربازان و کادر انتظامی، مرزبانی و سپاه پاسداران در شهرستان ماکو برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام سید احمد موسوی امام‌جماعت مسجد علی ابن ابیطالب و از روحانیون مبارز شهرستان ماکو گفت: هفته دفاع مقدس یادآور تاریخ بلندی از نقش‌آفرینی ملت بزرگ ایران است که در این تاریخ سربازان و بسیجیان بیشتر خود را نشان می‌دهند که بهترین زمان‌های عمر خود را در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب سپری می‌کنند و راه‌ورسم زندگی را یاد می‌گیرند.

وی افزود: از توصیه‌های امیرالمؤمنین رعایت نظم در زندگی است؛ یعنی زندگی خود را نظم دهید این از توصیه‌های امیرالمؤمنین به تاریخ است.

وی تصریح کرد: امام راحل نیز در توصیه به سربازان می‌گویند حفظ نظام از اوجب واجبات است چرا که فروع دین برای اینکه اجرا شود باید پرچم اسلام و انقلاب بالا باشد.

حجت‌الاسلام موسوی تأکید کرد: مردم باید باور و اعتقاد خود و زندگی‌شان را که برگرفته از اسلام و برگرفته از جهان‌بینی الهی در مقابل جهان‌بینی الحادی است بر جامعه حاکم کرده و با تمام وجود از آن دفاع کنند.

وی زندگی بسیجیان و نظامیان را الگویی برای درس شهادت و درس زندگی دانسته و گفت: امروز این بسیجیان و نظامیان که با مرور زندگی آنها می‌توانیم درس شهادت و درس زندگی از آنها بگیریم.

روحانی مبارز اظهار کرد: امروز اگر ترکیه، عاشورا و اربعین بر پا می‌کند و به پیاده‌روی اربعین می‌رود این قدرت نظام جمهوری اسلامی است نه تعداد معدود شیعه در ترکیه چرا که با وجود امرای و حکام معاند که مخالف باایمان و اعتقاد شیعی هستند اجرای این آیین‌های مذهبی غیرممکن است.

وی در خصوص نقشه شوم دشمن در به تأخیرانداختن ظهور امام‌زمان (عج) گفت:  آل سعود می‌داند وضعیت یمن چطور است و چطور خواهد شد و یا وضعیت چگونه باید باشد، چگونه ظهور خواهد شد و چگونه حضرت مهدی از یمن به کعبه خواهد رفت؛ دشمن از ما به این واقف تر بوده و بیشتر تحقیق و مطالعه داشته است و در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود تا این موضوع را بهتر بشناسند دشمن در تلاش است خلل در ظهور حضرت مهدی موعود ایجاد کند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: امام‌جمعه نجف در خاطرات خود می‌گوید در حمله آمریکا به عراق، وقتی من را دستگیر کردند، فقط جای حضرت مهدی و قیافه او را هنگام شکنجه از من می‌پرسیدند فلذا معلوم است آمریکا باهدف پیداکردن امام‌زمان به عراق حمله کرده است.

وی خطاب به سربازان گفت: آن چیزی که اندوخته شما در این دوران است را توشه و الگوی زندگی خود قرار دهید. چرا که در راه مستقیم که ولایت در آن پرچم‌داری می‌کند نباید از این مسیر باز بمانید و در این مسیر خیلی مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها وجود دارد ممکن است خیلی اتفاق‌ها برای آدم افتد؛ اما باید ایستادگی کنیم و اگر در راه خدا یک خار در پای انسان رود اجر دارد باید لذا این جایگاه را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×