» اجتماعی » دمای هوای ارومیه به ۲۹ درجه می‌رسد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی:

دمای هوای ارومیه به ۲۹ درجه می‌رسد

مرداد 27, 1403۰:۴۵ ق٫ظ 80

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی گفت: با ادامه روند کاهشی دما، هوای ارومیه در 24 ساعت آینده به 29 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»؛ اظهار کرد: با توجه به آخرین بررسی‌های نقشه‌های پیش‌یابی موج فعال بارشی در نواحی شمالی استان تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این موج از بعد از ظهر روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و انتظار می‌رود که بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابر و بارش رگبار پراکنده در مناطق مختلف آذربایجان‌ غربی باشیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی بیان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه، گستره این موج بارشی افزایش خواهد یافت و به طور خاص در شهرستان‌های شمالی، این امر می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها شود.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود، شهروندان در شمال استان از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌های روخانه و همچنین صعود به ارتفاعات به جد خودداری کنند تا از خطرات احتمالی در امان بمانند.

صابری بیان کرد: در این راستا، اقدامات لازم برای مدیریت بحران و کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها توسط مسئولان استانی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اداره هواشناسی با همکاری نهادهای ذی‌ربط، هشدارهای لازم را برای ساکنان مناطق پرخطر صادر کرده است بنابراین توصیه می‌شود که شهروندان به دقت این هشدارها را دنبال کنند و در صورت نیاز، از مسافرت‌های غیرضروری به مناطق شمالی و ارتفاعات خودداری کنند.

صابری عنوان کرد: در بخش جنوبی استان نیز بارش‌ها به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

وی همچنین به کاهش دمای هوا اشاره کرد و اظهار داشت: که در ۲۴ ساعت آینده، دمای هوای ارومیه به ۲۹ درجه سانتی‌گراد برسد.

صابری افزود: شهرستان تکاب و شهرستان‌های بوکان و پلدشت با دمای ۱۵ درجه و ۳۷ سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه استان آذربایجان‌ غربی گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌ غربی بیان کرد: شب گذشته، دمای هوای ارومیه در خنک‌ترین ساعات به ۱۷ درجه سانتی‌گراد رسید که نشان‌دهنده تغییرات محسوس دما در این فصل است.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×