» اخبار استان » رئیس جمهور باید صبور و منصف باشد
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

رئیس جمهور باید صبور و منصف باشد

خرداد 23, 1403۰:۲۳ ق٫ظ 50

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: فردی که برای ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود بایستی سعه‌صدر داشته باشد و در برابر حجمه عظیمی از توهین‌ها، انتقادها و بی‌عدالتی‌ها صبور بوده و رفتار مناسبی همچون شهید رئیسی داشته باشد.

حجت‌الاسلام عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ با اشاره سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و به‌شهادت‌رسیدن آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: باتوجه‌به این حادثه ناگوار طبق قانون اساسی ۵۰ روز معاون اول رئیس‌جمهور به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری انتخاب و امورات مربوط به ریاست‌جمهوری را انجام می‌دهد و در این فاصله زمانی افرادی برای ثبت‌نام ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده و شورای نگهبان اقدام به تأیید صلاحیت این نامزدها می‌کنند.

وی ادامه داد: در تمام کشورها انتخاب افراد اصلح با شاخصه‌های مورد تأیید اقدامی معمول است و هرکسی بدون تجربه و سابقه موثر نمی‌تواند اقدام به اعلام نامزدی ریاست‌جمهوری کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با اشاره به انتخاب فرد اصلح به‌عنوان ریاست‌جمهوری عنوان کرد: ما بایستی در همین اول کار اطلاعات کافی و وافی از شاخصه‌های فرد اصلح داشته باشم و باتوجه‌به بیانات مقام معظم رهبری فردی را انتخاب کنیم که این فرد از شاخصه‌های تزار انقلاب و مورد تأیید رهبری برخوردار باشد.

وی با اشاره به تبلیغات نامزدها تصریح کرد: طب روال معمول تبلیغات بسیاری افراد خود را خدمتگزار و فردی پشتکار و انقلابی معرفی می‌کند اما مردم بابصیرت و هوشیار بایستی نگاهی جامع به کارنامه افراد داشته باشند که این فرد در مسئولیت‌ها و سوابق کاری خود چه اقداماتی انجام دادند سپس مبادرت به انتخاب فرد اصلح کنند.

دیرباز ادامه داد: کارنامه عملی نامزدهای ریاست‌جمهوری در سوابق کاری بهترین تبلیغات برای آنان است و نباید اجازه داد افرادی که به طور پوششی وارد کارزار انتخاب شدند منافع شخصی و حزبی خود را بر منافع ملی ترجیح دهند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مقام معظم رهبری از کلیدواژه‌های مؤثری برای شناخت افراد استفاده می‌کنند و طبق بیانات ایشان شهید رئیسی را فردی پر کار معرفی کردند که بایستی فردی برای ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود این ویژگی را داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از شاخصه‌های اصلی ریاست‌جمهوری فردی خدمتگزار و فداکار و ازخودگذشته باشد و برای کشور و ملت ایران بجنگد و منابع ملی و میهنی را بر منافع شخصی ترجیح دهد.

دیرباز یادآور شد: فردی که برای ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود بایستی سعه‌صدر داشته باشد و در برابر حجمه عظیمی از توهین‌ها، انتقادها و بی‌عدالتی‌ها صبور بوده و رفتار مناسبی همچون شهید رئیسی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر مسئولی که در هر سمت و جایگاه قرار دارد بایستی تمام دغدغه و فکرش رفع مشکلات بوده و اهتمام جدی برای مرتفع ساختن گره‌ها و مشکلات مردم باشد و خالصانه برای مردم و کشور خدمت کند در ای میان آیت‌الله شهید رئیس تمام این روحیات را دارا بودند.

این مقام مسئول اذعان کرد: رئیس‌جمهور باید از خود طرح و برنامه داشته باشد و باتوجه‌به دیدگاه‌ها نظرات کارشناسان مربوطه بتواند کار خوب را تشخیص داده و بهترین تصمیمات را اجرایی کند که همه این موارد ملزومه این است که فردی مومن باخدا و خالص باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همه کاندیداهای ریاست‌جمهوری معتقد به خدا و قران هستند باید در انتخاب افرادی دقت کافی داشته باشیم که برخی افراد خود را مستقل به دول غربی می‌داند که این موضوع امری پسنده نیست باید در انتخاب این افراد دقت کافی به وجود آید چرا که ما با ظلم مخالف هستیم و سیاست‌های غرب ظلم گرایی است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×