» اخبار استان » بوکان » راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی «وحدت» است
بوکان
بوکان - تیتر یک - سیاسی
روحانی اهل سنت بوکان:

راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی «وحدت» است

مهر 10, 1402۱:۵۰ ب٫ظ 20

روحانی اهل سنت گفت: لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی، وحدت امت اسلام است.

به گزارش حرف رک، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده در گفتگو با خبرنگار کانی پرس با تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت و با بیان اینکه “امت واحده” تمدن نوین اسلامی را بنا می‌کند، افزود: تاریخ نیز نشان می‌دهد هرگاه مسلمانان باهم وحدت و هم‌افزایی داشتند موجب تشکیل تمدن اسلامی شده است.

این روحانی اهل سنت ادامه داد: امروز دشمنان با تمام توان سعی در انشقاق در بین امت رسول‌الله را دارند تا از تشکیل تمدن نوین اسلامی که رهبر معظم انقلاب وعده آن را داده جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: امروز فضای جهان اسلام نیاز به وحدت، آرامش، اتحاد و انسجام دارد چرا که در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی چالش‌های اساسی در پیش داریم و پیمودن این مسیر جز با همدلی و وحدت کلمه میسر نمی‌شود.

خلیفه‌زاده عنوان کرد: امروزه دشمنان به هر شیوه ممکن متوسل می‌شوند تا اسلام و این دین پر از رحمت و عطوفت را در میان دیگر جوامع خراب کنند.

این روحانی اهل سنت افزود: ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی، برنامه‌ریزی برای اعمال خشونت‌آمیز در قلب کشورهای غربی با نام اسلام و مواردی بسیار ازاین‌دست از نقشه‌های بوده است تا سبب ازهم‌گسیختگی وحدت امت الله شود.

امام‌جمعه سابق بوکان گفت: تنها با وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است که می‌توان تمام این نقشه‌ها و دسیسه‌ها را خنثی کند.

وی نام‌گذاری میلاد پیامبر اکرم(ص) به دو روایت اهل‌سنت و تشیع را با نام هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره) را از بزرگ‌ترین برکات برای جهان اسلام دانست و بیان کرد: در همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب، امام خمینی (ره) با دوراندیشی ناب خود که ناشی از آموزه‌های دین مبین اسلام بود میلاد پیامبر به دو روایت اهل‌تسنن و تشیع را هفته وحدت نامید تا این مهم سبب اتحاد امت رسول‌الله شود.

خلیفه‌زاده تصریح کرد: وحدت و همدلی بین مسلمانان که تأکید قرآن و سفارش نبی مکرم اسلام (ص) است، از نیازهای امروز امت اسلامی بوده که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد، در بعد داخلی نیز اگر خواهان ایجاد وحدت و همبستگی هستیم باید اسلام تقویت و عدالت اجرا شود.

وی نقش علما و روحانیون را در شناسایی اهداف پلید استکبار بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید مردم را از حقایق جهان و انحرافاتی که وجود دارد آشنا کنیم تا جامعه به‌سوی افراط‌وتفریط سوق پیدا نکند.

ماموستا خلیفه زاده در پایان خاطر نشان کرد: همه امت واحده اسلامی باید با وحدت و یک پارچگی دسیسه‌های دشمنان را محکوم کنند، تا دیگر شاهد قرآن سوزی ها و توهین ها به دین مبین اسلام نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×