» اجتماعی » افزایش پروازهای داخلی و بین‌المللی فرودگاه ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد:

افزایش پروازهای داخلی و بین‌المللی فرودگاه ارومیه

مهر 19, 1403۰:۳۰ ق٫ظ 10

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به بهبود زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌های فرودگاه شهید باکری ارومیه، شاهد رشد چشمگیر در تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی در نیمه نخست سال جاری بوده‌ایم.

محمدعلی قراملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با اشاره به رشد چشمگیر در تعداد مسافران در نیمه نخست سال جاری، اظهار کرد: با توجه به بهبود زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌های فرودگاه شهید باکری ارومیه، شاهد رشد چشمگیر در تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی در نیمه نخست سال جاری بوده‌ایم این پیشرفت‌ها نه تنها به ارتقای خدمات مسافری منجر شده، بلکه نقش مهمی در توسعه گردشگری و اقتصاد منطقه ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا مهرماه سال جاری تعداد ۱۵۱ هزار و ۱۸۳ مسافر از این فرودگاه جابجا شده بود که این رقم در سال جاری به ۱۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر رسیده است این آمار نشانگر افزایش ۶درصدی در تعداد مسافران است.

قراملکی تصریح کرد: این افزایش نه تنها بهبود عملکرد فرودگاه را نشان می‌دهد، بلکه به دلیل بهبود زیرساخت‌ها و افزایش رضایت مسافران نیز محسوب می‌شود با توجه به گسترش فعالیت‌های تجاری و گردشگری در منطقه، این فرودگاه به یکی از مراکز حمل‌ونقل هوایی حیاتی در کشور تبدیل شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی همچنین به رشد در تعداد پروازها اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری، تعداد پروازهای نشست و برخاست در این فرودگاه به یک هزار و ۴۵۸ پرواز رسیده است این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد یک هزار ۳۸۲ پرواز بوده که نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی در تعداد پروازها است.

قراملکی بیان کرد: این آمار از اهمیت افزایش ظرفیت‌های فرودگاهی و توسعه مسیرهای جدید پروازی حکایت دارد. رشد ۵ درصدی تعداد پروازها، نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای سفر هوایی از طریق این فرودگاه و توجه بیشتر شرکت‌های هواپیمایی به افزایش خدمات در این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها به دنبال برنامه‌های توسعه‌ای و بهسازی زیرساخت‌های فرودگاه شهید باکری ارومیه بوده که شامل نوسازی تجهیزات ناوبری، افزایش ظرفیت ترمینال‌ها و بهبود خدمات مسافری است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد: توجه به برنامه‌های آینده این فرودگاه و پیش‌بینی افزایش تقاضا برای سفرهای داخلی و بین‌المللی، این روند رو به رشد می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گردشگری استان داشته باشد.

قراملکی به آمارهای رسمی اشاره کرد و گفت: در این دوره، تعداد ۱۶۰ هزار و ۷۸۳ مسافر با استفاده از یک هزار و ۴۵۸ پرواز از این فرودگاه به مقاصد مختلف سفر کرده‌اند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×