» اخبار استان » رشد ۸۹ درصدی سرمایه‌گذاری معادن در آذربایجان غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی مطرح کرد:

رشد ۸۹ درصدی سرمایه‌گذاری معادن در آذربایجان غربی

شهریور 20, 1403۹:۱۹ ق٫ظ 10

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از رشد ۸۹ درصدی سرمایه‌گذاری معادن خبر داد و گفت: در پنج ماه نخست امسال ۱۹ پروانه بهره‌برداری معدنی با مجموع سرمایه‌گذاری ۶۴۷ میلیارد ریال صادر شده است.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن استان اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری منجر به اشتغال‌زایی برای ۱۳۳ نفر در معادن استان شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سرمایه‌گذاری ۸۹ درصد و اشتغال ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۷ معدن با پروانه بهره‌برداری معتبر و ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸.۷ میلیون تن انواع مواد معدنی در استان آذربایجان غربی فعال است.

پرنیان تصریح کرد: برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که بخش عمده‌ای از آن توسط بخش خصوصی تأمین شده و به اشتغال مستقیم ۵ هزار نفر انجامیده است.

وی همچنین گفت: در این مدت ۱۸ پروانه اکتشاف، ۱۰ گواهی کشف و ۱۹ پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج سالانه ۳۶۵ هزار تن صادر شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حقوق دولتی وصول شده از معادن در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ۴ هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر توجه جدی به توسعه اقتصادی معدنی آذربایجان غربی، افزود: در این مدت، هفت معدن غیرفعال احیا و ۵۰ معدن تعیین تکلیف شده است. همچنین ۱۳ معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شده است.

پرنیان در ادامه با اشاره به نقش کلیدی بخش معدن در توسعه اقتصادی استان اظهار داشت: برگزاری هشت جلسه کارگروه تعامل و شورای معادن استان طی پنج ماه گذشته، نقش مهمی در احیا و تعیین تکلیف معادن غیرفعال داشته است. وی افزود که سیاست‌های حمایتی و تلاش‌های مستمر برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه معادن، باعث تسریع در روند بهره‌برداری و افزایش تولیدات معدنی شده است.

پرنیان همچنین بیان کرد: در راستای توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی، نظارت دقیق‌تری بر بهره‌برداری از معادن انجام می‌شود تا ضمن حفظ محیط‌زیست، بهره‌برداری از معادن به شکل بهینه و با کمترین آسیب به طبیعت صورت گیرد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×