» اجتماعی » رفع مشکلات آب شرب در مناطق کم‌برخوردار
آبرسانی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

رفع مشکلات آب شرب در مناطق کم‌برخوردار

مهر 28, 1403۱۰:۳۴ ق٫ظ 00

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: تأمین آب شرب بهداشتی به عنوان اولویت اصلی دولت در روستاها با هدف بهبود کیفیت زندگی روستاییان در حال اجرا است.

محمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با اشاره به اهمیت تأمین منابع آب شرب در مناطق روستایی، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر، نیاز به حفر چاه‌های جدید و بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی احساس می‌شود و حفر چاه ‌های جدید به ما امکان می‌دهد تا به ساکنان مناطق محروم و روستاها، آب شرب با کیفیت و پایدار ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه یک حلقه چاه جدید آب شرب در شهرستان چالدران، حفر شده است تأکید کرد: این اقدام به تأمین آب شرب پایدار و مطمئن برای پنج روستای این منطقه منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این پروژه به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های آبی در استان به منظور بهبود کیفیت زندگی ساکنان روستاها و افزایش دسترسی به آب سالم و بهداشتی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: روستاهای هدف شامل روستاهای «زرینه»، «تین‌گلو»، «دولت‌آباد»، «شین‌آباد» و «قره‌دری» هستند که به دلیل کمبود آب شرب در گذشته با مشکلات جدی مواجه بوده‌اند تأمین آب شرب بهداشتی برای این روستاها نه تنها سلامت عمومی را ارتقا می‌دهد بلکه می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی این مناطق نیز کمک کند.

اشرفی به اقدامات آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز روزافزون به منابع آب در نظر داریم تا پروژه‌های بیشتری را برای حفر چاه‌های جدید و نوسازی سیستم‌های آب‌رسانی در دستور کار قرار دهیم این اقدامات در راستای ارتقای کیفیت خدمات آب و فاضلاب و تأمین آب شرب سالم برای تمامی شهروندان است.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های کلان دولت و با هدف کاهش نابرابری‌های موجود در دسترسی به آب شرب در مناطق روستایی انجام می‌شود و امیدواریم با تأمین آب شرب پایدار، شاهد بهبود کیفیت زندگی ساکنان این روستاها باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در پایان از همکاری تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط در اجرای این پروژه قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با استمرار این همکاری‌ها، مشکلات آب شرب در مناطق دیگر نیز برطرف شود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×