» اجتماعی » روزه تمرینی برای همدلی است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی:

روزه تمرینی برای همدلی است

اسفند 27, 1402۱۲:۳۰ ب٫ظ 40

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، روزه تمرینی برای همدلی است، گفت: روزه‌داری که به‌عنوان یکی از واجبات دینی شناخته می‌شود، فرصتی برای بازتاب و تأمل در زندگی فردی و اجتماعی فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم فیاضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به اینکه روزه، یکی از ارکان مهم اسلام و عبادت است، اظهار کرد: روزه به مؤمنین فرصت تزکیه نفس و خودسازی می‌دهد.

وی با بیان اینکه، روزه تمرینی برای همدلی است، افزود: روزه‌داری که به‌عنوان یکی از واجبات دینی شناخته می‌شود، فرصتی برای بازتاب و تأمل در زندگی فردی و اجتماعی فراهم کرده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا اظهار کرد: روزه‌داری، فراتر از یک عمل عبادی، یک تمرین روحی و روانی است که به انسان کمک می‌کند تا خود را از وابستگی‌های مادی رها کند و به‌سوی معنویت بیشتر گرایش یابد.

حجت‌الاسلام فیاضی تصریح کرد: روزه، مؤمنین را به یاد فقرا و نیازمندان می‌اندازد و همدلی و انسان‌دوستی را در جامعه تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه از نظر فقهی، روزه‌گرفتن در ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان بالغ، عاقل، قادر و سالم واجب است گفت: این وجوب، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ویژه روزه در دین اسلام است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی تصریح کرد: روزه‌داری، علاوه بر فواید معنوی، فواید جسمانی نیز دارد و به گفته پزشکان این عمل به تنظیم متابولیسم بدن کمک کرده و می‌تواند به سلامتی و تعادل جسمانی انسان کمک کند و فرصتی برای پاک‌سازی بدن از سموم و بازسازی دستگاه گوارشی فراهم می‌آورد.

حجت‌الاسلام فیاضی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، مؤمنین با روزه‌داری، نماز، دعا و قرائت قرآن، رابطه خود را با خداوند متعال تقویت می‌کنند و فرصتی برای بازگشت به‌سوی خدا و توبه از گناهان می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه روزه‌داری، تنها به ماه رمضان محدود نمی‌شود افزود: روزه‌های مستحبی نیز وجود دارد که مؤمنین می‌توانند در طول سال به جا آورند، این روزه‌ها، هرچند واجب نیستند، اما از فضیلت و اجر بالایی برخوردارند و به تقویت روحیه تقوا و پرهیزگاری کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام فیاضی در ادامه به اهمیت روزه در تعمیق بینش دینی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: روزه‌داری ماه رمضان، مؤمنین را به‌سوی یک زندگی پرمعناتر هدایت می‌کند، جایی که هر فرد با خودخواهی‌ها و خواسته‌های نفسانی خود مبارزه می‌کند، این ماه، ماهی است برای تجدید نیت‌ها و تعهدات معنوی، و فرصتی برای تقویت اراده و پایداری در برابر چالش‌های زندگی.

وی عنوان کرد: روزه‌داری نه‌تنها برای فرد بلکه برای جامعه نیز مفید است، زیرا این عمل موجب ایجاد احساس وحدت و برادری می‌شود و مردم را در مسیر خدمت به یکدیگر و کمک به نیازمندان همراه می‌سازد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×