» اجتماعی » تسریع در تعیین تکلیف خودروهای توقیفی اشنویه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

تسریع در تعیین تکلیف خودروهای توقیفی اشنویه

خرداد 12, 1403۸:۰۱ ق٫ظ 60

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: خودروهای توقیفی و نگهداری شده در پارکینگ نیروی انتظامی اشنویه برابر مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی دادستانی کل کشور و مدیریت دادگستری بایستی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

ناصر عتباتی در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» ناصر عتباتی در حاشیه بازدید میدانی از پارکینگ نیروی انتظامی اظهار کرد: خودروهای توقیفی و نگهداری شده در پارکینگ نیروی انتظامی اشنویه برابر مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی دادستانی کل کشور و مدیریت دادگستری بایستی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: ظرف یک هفته اقدامات لازم در خصوص مزایده‌های به عمل آمده انجام و تعیین تکلیف خودروهای فرسوده و توقیفی این پارکینگ در سریعترین زمان ممکن بایستی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بااشاره به اهمیت تعیین تکلیف اموال  مردم  عنوان کرد: باید از رسوب خودروها در پارکینگ‌ها به جد امتناع کرد تا ضرری متوجه مالک یا بیت المال نشود  زیرا در جهت صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال دستگاه قضایی تکالیفی بر عهده دارد.

وی با اشاره به قوانین توقف اموال یادآور شد: احکام صادره از دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی و سایر دادگاه‌ها در سطح آذربایجان غربی در باب توقیف خودروها و حفظ و نگهداری در پارکینگ‌های مجاز باید وفق مقررات و قوانین یا از طریق فروش و مزایده و یا استرداد به مالک و یا طرق دیگر قانونی تعیین تکلیف شوند.

خاطرنشان می‌شود ظهر روز شنبه 12 خردادماه ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس دادگستری و دادستان اشنویه در چهارمین برنامه سفر کاری خود به اشنویه از پارکینگ نیروی انتظامی این شهرستان بازدید کردند.

تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌منظور حفظ حقوق شهروندی و مالکیت، دستورالعمل‌هایی برای ساماندهی فرایند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه توسط قوه قضائیه صادر شده است.این اقدامات به‌منظور جلوگیری از انباشت وسایل نقلیه توقیفی و تسریع در تعیین تکلیف آن‌ها انجام می‌شود. همچنین، توقیف‌های غیرقانونی باید با نگاه پیشگیرانه جلوگیری شود تا حقوق عامه و بیت‌المال حفظ شود. از مسئولان امر نیز خواسته شده است که با رویکردهای قاعده‌مند، تعیین تکلیف خودروها را پیگیری کنند تا از تضییع حق جلوگیری شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×