» اخبار استان » همبستگی ایران و حزب‌الله را تقویت می‌شود
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان:

همبستگی ایران و حزب‌الله را تقویت می‌شود

مهر 4, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 00

کارشناس مسائل سیاسی، با تأکید بر همبستگی عمیق مردم ایران با ملت لبنان گفت: شعار «نه غزه نه لبنان» نه تنها نادرست، بلکه پوچ و بی‌محتواست و واقعیت‌های میدانی این ادعا را زیر سوال می‌برد.

جواد فیضی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ در واکنش به عملیات تروریستی اخیر که در آن تعدادی از شهروندان لبنانی به شهادت رسیدند، اظهار داشت: این حادثه بار دیگر نشان داد که شعارهایی چون «نه غزه نه لبنان» نه تنها نادرست، بلکه پوچ و بی‌محتوا هستند، واقعیت‌های میدانی و همدلی عمیق مردم ایران با هموطنان لبنانی، این انگاره‌های غرب‌گرا را زیر سوال می‌برد.

فیضی تأکید کرد: ما به وضوح می‌بینیم که مردم ایران در شرایط سخت، همواره در کنار ملت‌های مظلوم منطقه بوده و این همدلی باید به‌ویژه در این روزها پررنگ‌تر از قبل بازتاب یابد. ویدئوی اخیر اهدای گل تهرانی‌ها در مقابل سفارت لبنان در تهران، نمونه‌ای از این همدلی است که نشان می‌دهد مردم ما با تمام وجود از مردم لبنان حمایت می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: دولتمردان کشور نیز باید با اقداماتی عملی مانند برگزاری مراسم‌های همدردی و ارسال کمک‌های انسانی، حمایت خود را از مجروحان و خانواده‌های داغدار این حادثه نشان دهند این نوع اقدامات نه تنها به تقویت روابط بین دو ملت کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده یک انسجام و همبستگی در برابر توطئه‌های دشمنان نیز خواهد بود.

وی بیان کرد: اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده عمق استیصال و ناامیدی این رژیم است. حجم و نوع اقدامات اخیر، به ویژه در زمینه حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، بی‌سابقه بوده و این موضوع به‌وضوح انتقادات شدید و برائت حتی از سوی افراد منتقد جبهه مقاومت را برانگیخته است این واکنش‌ها به خوبی بیانگر این واقعیت است که بحران‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی چقدر عمیق و جدی است.

فیضی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل شکست‌های پی‌درپی نظامی و سیاسی، تلاش می‌کند با شدت‌عمل‌های غیرانسانی توجه‌ها را از مشکلات داخلی خود منحرف کند که این اقدامات نه تنها به افزایش تنش‌ها در منطقه کمک می‌کند، بلکه باعث بروز بحران‌های انسانی عمیق‌تر نیز خواهد شد.

وی بیان کرد: جامعه جهانی باید به طور جدی به این تحولات واکنش نشان دهد و از حقوق بشر در برابر اقدامات غیرقانونی این رژیم دفاع کند همچنین، لازم است که نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل، اقداماتی مؤثر برای جلوگیری از این نوع خشونت‌ها انجام دهند و به آتش‌بس‌های پایدار و دیپلماسی مؤثر در منطقه کمک کنند.

فیضی در پایان تصریح کرد: این بحران‌ها فرصتی را برای تقویت همبستگی میان ملت‌های آزادخواه و حمایت از مقاومت ایجاد می‌کند و بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند با همکاری و همدلی، به شکل مؤثری در راستای تحقق صلح و امنیت پایدار در منطقه گام بردارند و به این ترتیب، به پایان دادن به این وضعیت بحرانی و ناامیدکننده کمک کنند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×