» اخبار استان » شهدای ورزشکار الگوهای ماندگار برای جوانان انقلابی
اخبار استان - پیشخوان - ورزش
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مطرح کرد:

شهدای ورزشکار الگوهای ماندگار برای جوانان انقلابی

مهر 30, 1403۱:۳۲ ب٫ظ 10

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه شهدای ورزشکار الگوهای ماندگار برای جوانان انقلابی هستند گفت:باید قدردان شهدا باشیم، چراکه آنان بالاترین فداکاری‌ها را در راه اسلام و کشور انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» سردار میر جلیلی، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید استان و ۲۰۰ شهید ورزشکار، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاسیه، بر اهمیت برگزاری چنین مراسم‌هایی که به یاد شهدای ورزشکار برگزار می‌شود، تأکید کرد و گفت: برگزاری این‌گونه مراسم‌ها را بسیار ارزشمند است و باید قدردان شهدا باشیم، چراکه آنان بالاترین فداکاری‌ها را در راه اسلام و کشور انجام داده‌اند.

وی با اشاره به وجود ۵ هزار شهید ورزشکار در سطح کشور و ۵۰ شهید ورزشکار مدافع حرم، خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما در مکتب امامین انقلاب تربیت شده و با لبیک به ندای انقلاب، راه این بزرگان را ادامه داده‌اند.

جلیلی به شهید سعید شبان، شهید شاخص ورزشکار استان که به استان‌های دیگر نیز معرفی شده، اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار با درس بصیرت و معرفت، راه خود را به‌عنوان الگو برای دیگران تعیین کرده و در دفاع از حرم زینبی به شهادت رسیده است.

وی تاکید کرد: برای پرورش ورزشکاران موفق، باید از شهدای ورزشکار الگو بگیریم و یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.

وی به ۳۰۰ ورزشکار جوانمرد جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، به مبارزه‌ای عملی علیه این رژیم پرداخته‌اند. وی همچنین از مربیان خواست تا در تربیت ورزشکارانی با بصیرت، مخلص در راه خدا و اهل جهاد تلاش کنند و پرچم اسلام را در همه عرصه‌ها برافراشته نگه دارند.

میر جلیلی تأکید کرد: ورزشکاران باید شهدای گرانقدر را الگوی خود قرار داده و سخنان آنان را چراغ راه مکتب شهادت خود کنند. امروز دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان باید الگوی همه رزمندگان، به‌ویژه ورزشکاران بسیجی باشد. میدان مسابقه امروز باید به صحنه‌ای برای دفاع از مظلومان، به‌ویژه مردم مظلوم غزه و لبنان، تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم ورزشکاران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ورزشکاران، به‌ویژه ورزشکاران بسیجی، باید پرچمدار این فرهنگ باشند. هر موفقیتی که در میادین ورزشی به دست می‌آید باید با روحیه‌ای از جنس ایثار و از خودگذشتگی همراه باشد.

جلیلی ادامه داد: همان روحیه‌ای که شهدا در میدان نبرد از خود نشان دادند. این موفقیت‌ها نباید فقط به دستاوردهای فردی محدود شود، بلکه باید نماد ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از مظلومان باشد.

وی با تاکید بر اینکه میدان ورزش می‌تواند عرصه‌ای برای معرفی قهرمانان ملی و مذهبی باشد، خاطرنشان کرد: امروز، ورزشکاران ما می‌توانند صدای ملت‌های مظلوم جهان باشند. آنان باید پیام عدالت و آزادگی را از طریق موفقیت‌های ورزشی به گوش جهانیان برسانند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران اضافه کرد: ورزشکاران بسیجی با پرچم اسلام و انقلاب اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و این بهترین فرصت است تا مظلومیت ملت‌های تحت ستم، به‌ویژه مردم فلسطین و لبنان، را به جهانیان نشان دهند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران افزود: هر گام و حرکت ورزشکاران بسیجی باید با هدفی والا همراه باشد. ما از شهدای ورزشکار آموخته‌ایم که هیچ پیروزی، بدون اخلاق و ایثار معنا ندارد. شهدای ورزشکار نه تنها در میدان‌های نبرد، بلکه در زندگی روزمره خود نیز الگوی کامل اخلاق و انسانیت بودند. امروز نیز ورزشکاران ما باید این الگو را در میدان‌های ورزشی دنبال کنند و با بصیرت و معنویت، پیروزی‌های خود را به‌سوی اهداف بلند اسلامی هدایت کنند.

انتهای خبر/ و

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×